اراک- استاندار مرکزی گفت: فعالان اقتصادی نسبت به نوسازی خطوط تولیدی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، اظهار کرد: به دلیل تحریم‌های ظالمانه صنایع این استان، تاکنون موفق به بازسازی خطوط واحد تولیدی خود نشدند.

استاندار مرکزی افزود: از سوی دیگر چنانچه فشار مالیاتی و ابزارهای دیگر همچون تعرفه برخی از نیازهای صنعت نباشد، این واحدها نمی‌توانند برنامه‌ای برای نوسازی داشته باشند.

مخلص الائمه گفت: علی رغم مشکلات پیش روی صنایع در حوزه نوسازی، برخی از پیشرفته‌ترین خطوط تولید در کشور در حال نصب و بهره‌برداری است.

وی تاکید کرد: در بهره‌برداری‌های جدید در کشور، تلاش شده کمتر از ظرفیت ماشین‌آلات دست دوم و ضایعات بهره گیری شود اما با این وجود چنانچه از ماشین‌آلات دست دوم هم استفاده شود، ضایعات آنها متعارف است.

وی با بیان اینکه ضایعات متعارف در کشور تا حدود ۲ درصد است و تا سه و نیم درصد هم پیش‌بینی شده است، افزود: علی رغم تخصص و توانمندی که در صنعتگران وجود دارد متأسفانه برخی از واحدهای صنعتی و مطرح استان از بازسازی خطوط شرکت استقبال نمی‌کنند و این مساله در حوزه اقتصاد و صنعت کشور نگران کننده است که‌این مهم باید مورد توجه ویژه باشد.