سنندج_ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان از اجرای ۱۰ طرح نیمه تمام و اولویت‌دار بخش آب استان در فهرست طرح‌های ویژه وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار کرد: از مجموع کل طرح‌های ملی و ملی استانی، این شرکت تعداد ۱۰ طرح در فهرست طرح‌های ویژه وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی افزود: مجموع اعتبار ابلاغی برای ۱۰ طرح بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که ۷۵۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: تکمیل ساختمان سد و شبکه آبرسانی و زهکشی و طرح‌های آبرسانی به شهرهای دیواندره، بیجار و حسن‌آباد یاسوکند از سد سیازاخ دیواندره، ساختمان سد و شبکه آبیاری و زهکشی امیرآباد – رمشت کامیاران، آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ‌ویس، تکمیل ساختمان سد عباس‌آباد و آبرسانی به بانه و تکمیل شبکه پایاب سنگ سیاه قروه، تنها بخشی از طرح‌های مهم نیمه‌تمام و اولویت‌دار ویژه بخش آب استان کردستان است.

وی بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر طرح‌های اولویت‌دار به منظور تأمین آب در کلیه بخش‌ها که منتهی به اشتغالزایی، توسعه و آبادانی این استان می‌شود، تأکید کرد.

گفتنی است؛ این جلسه با هدف بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی واقعی و برنامه‌ای طرح‌ها، با توجه به پیش‌بینی اعتباری طرح‌ها در سال آتی، برنامه‌ریزی لازم به منظور افتتاح فازهای قابل بهره‌برداری موصوف در نیمه اول سال ۱۴۰۳ برگزار شد.