جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رییس‌جمهور به استان سمنان برگزار و در آن مطرح شد که ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر رییس‌جمهور به این استان اجرایی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه بررسی و جمع بندی موضوعات و طرح‌های دومین سفر استانی رییس جمهور به استان سمنان به ریاست «محمد مخبر» معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد و طرح‌های دور دوم سفر به این استان مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار سمنان، وزرای جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، مسوولان دستگاه‌های دولتی و برخی از مقامات ارشد استانی حضور داشتند، توافق‌ها و تعهدات دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پیشنهادی و اولویت دار استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه اعلام شد، بیش از ۸۰ درصد تسهیلات اختصاص یافته و ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به این استان اجرایی و عملیاتی شده است.

طرح‌های حوزه کشاورزی و دامداری، لایروبی و مرمت قنوات، احداث کانال‌های آبیاری، عملیات بیابان زدایی، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی، ایمن سازی روستاهای در معرض خطر، تکمیل و ساخت پارک‌های علم و فناوری، تکمیل و ساخت محیط‌های رفاهی و ورزشی در دانشگاه‌ها، تکمیل و تجهیز دانشکده‌ها، تکمیل و تجهیز پایگاه‌های اورژانس، توسعه و تجهیز بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، اجرای طرح‌های گروه‌های جهادی و مردمی بخشی از مصوبات این جلسه در راستای توسعه و عمران استان سمنان بود.

از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به تعمیر و تأمین تجهیزات حفاظتی و پایش پاسگاه‌های محیط بانی، ساماندهی گلزار شهدا، تأمین تجهیزات توان‌بخشی و پزشکی ایثارگران، بهسازی راه‌های اصلی و روستایی، ارتقا تصفیه خانه‌ها، تکمیل تأسیسات فاضلاب، تکمیل مساجد و مصلی‌های استان، ساخت و تکمیل اماکن فرهنگی، تکمیل سالن‌های ورزشی، محرومیت زدایی و بهسازی مدارس ناایمن اشاره کرد.