کتاب «درآمدی بر هویت ملی در اندیشه‌ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)» یکشنبه ۲۹ بهمن توسط انتشارات انقلاب اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «درآمدی بر هویت ملی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)» یکشنبه ۲۹ بهمن توسط انتشارات انقلاب اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی می‌شود.

این‌کتاب به‌قلم عباسعلی رهبر به بررسی هویت ملی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌پردازد و از یک پیش‌گفتار، ۲ فصل و نتیجه گیری تشکیل شده است.

در پیش‌گفتار این‌اثر، ضمن توجه به ادبیات نظری هویت ملی، نوع شناسی و ابعاد شناسی هویت ملی، به روش شناسی بحث در قالب رویکرد کیفی و استفاده از تکنیک تحلیل مرتبط اشاره شده است. فصل اول با عنوان «هویت ملی از نگاه رهبر معظّم انقلاب»، کلیات هویت ملی، هویت ملی در ایران و هویت جمعی جهان اسلام را شرح داده است. در فصل دوم به تهدیدهای هویت ملی و راه‌های حفظ و تقویت آن از منظر رهبر معظم انقلاب اشاره شده است. در انتها نیز در مقوله‌ی نتیجه‌گیری، ضمن ارایه‌ی پیشنهادهایی جهت حفظ و تقویت هویت ملی، شبکه‌ی مفهومی هویت ملی طبق نظرات و آرا معظم‌له بیان شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب روز یکشنبه ۲۹ بهمن از ساعت ۱۴ در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.