شیراز- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: انفجار و در پی آن آتش‌سوزی خط لوله انتقال گاز خرّم‌بید بدون تلفات پایان یافته و آتش نیز به طور کامل مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قزل سفلی در خصوص آخرین جزئیات از انفجار در خط لوله انتقال گاز حوالی شهرستان خرم‌بید (صفاشهر) گفت: این حادثه ابتدای امروز در حوالی منطقه موسوم به تنگ بخش قادرآباد شهرستان خرم‌بید، رخ داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس گفت: احتمال خرابکاری تعمدی در این خط لوله زیاد است و تحقیقات اولیه نیز نشان می‌دهد که خط لوله سراسری انتقال گاز از جنوب استان فارس به سمت اصفهان به صورت عمدی و با نیت خرابکارانه مورد تعرض قرار گرفته و منفجر شده و در نتیجه آن آتش‌سوزی مهیب صبح امروز رخ داده است.

وی افزود: این خط لوله گاز را به سمت اصفهان می‌برد و در پی این انفجار بخشی از روستاهای مجاور این خط لوله در استان اصفهان با افت فشار یا قطعی گاز مواجه شدند که مشکل سوخت این مناطق نیز رفع شد.

قزل سفلی با بیان اینکه عملیات مهار آتش و ایمن‌سازی در منطقه از ابتدای وقوع آتش سوزی با حضور عوامل اجرایی، فنی، انتظامی و امنیتی در سطح شهرستان آغاز شد افزود: عملیات مهار آتش‌سوزی پایان یافته و ترمیم لوله‌ها نیز در حال انجام است و هیچ مشکلی نیز بابت تأمین سوخت این مناطق در استان وجود ندارد.