کمالشهر- امام جمعه کمالشهر گفت: امروز در یک پیچ تاریخی و مهم قرار گرفته‌ایم و همه باید احساس مسوولیت و تکلیف کنند و به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه کمالشهر ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علی اکبر (ع) جوانی بسیار مؤدب به آداب الهی، سخی، رشید و آئینه تمام نمای صورت، سیرت و اخلاق پیامبر اکرم (ص) و بهترین الگو برای جوانان در همه عرصه هاست.

وی با اشاره به اهمیت و ارزشی که اسلام برای جوانان قائل است، افزود: در این دین مبین رعایت شخصیت آنها بسیار مورد تاکید قرار گرفته و یکی از پر تکرار ترین کلمات در بیانیه فاخر گام دوم انقلاب نیز جوان است، چراکه جوان پیشران و موتور محرکه جامعه است. دفاع مقدس را جوانان مدیریت و پیشرفت‌های کشور را جوانان ایجاد کردند.

امام جمعه کمالشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله محلاتی نماینده امام راحل در سپاه پاسداران و روز روحانیت و دفاع مقدس افزود: روحانیت، حوزه‌های علمیه و مراجع معظم تقلید تشیع، همواره در طول تاریخ نگهبان و مرزدار اعتقادات و حریم دینی تشیع و همواره در کنار مردم بوده‌اند و از حق و حقوق و کرامت مردم دفاع و صیانت کرده‌اند.

حجت الاسلام نورپور ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس هم آمار شهدای روحانی نسبت به جمعیت آن از همه اقشار بیشتر بود، به طوری که ۳ هزار و ۵۰۱ روحانی در دوران دفاع مقدس و ۴۳ نفر هم در دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

به گفته وی، دشمنان از چند سال قبل تبلیغات دامنه‌دار و پر هزینه انجام داده‌اند و تمام تلاش آنها دلسرد کردن مردم و کتمان خدمات نظام و بزرگ نشان دادن ضعف‌ها و کاستی هاست. به هوش باشیم که امروز در یک پیچ تاریخی و مهم قرار گرفته‌ایم و همه باید احساس مسؤولیت و تکلیف کنند و به میدان بیایند. نباید گذاشت دشمن به اهداف شوم خود برسد.

امام جمعه کمالشهر افزود: نباید اجازه داد وصیت‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی زمین بماند. سردار دل‌ها فرمود که امروز قرارگاه حسین بن علی (ع) ایران است، بدانید جمهوری اسلامی حرم است و اگر دشمن آن را از بین ببرد حرمی باقی نمی‌ماند. به کوری چشم دشمنان همه با حضور گسترده و آگاهانه پای صندوق‌های رأی بار دیگر ایران عزیز و قوی و پشتیبان جبهه مقاومت را تقویت خواهیم کرد.