بیضا-مدیر جهاد کشاورزی بیضا از افتتاح ۲ طرح گلخانه ای با ظرفیت تولید سالیانه ۵۷۰ تن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدیقه مؤیدی گفت: برای نخستین بار دو واحد زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای به مساحت ۲۲ هزار مترمربع در شهرستان بیضا به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این طرح‌های گلخانه‌ای با ظرفیت تولید سالیانه ۵۷۰ تن و بااعتباری بالغ‌بر ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و آورده شخصی احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اضافه کرد: این زنجیره‌ها شامل یک واحد هفت هزار مترمربعی و یک مجتمع ۱۵ هزار مترمربعی است که هر دو طرح مجهز به بخش‌های تولید، سردخانه، سورت و بسته‌بندی هستند.

مؤیدی با اشاره به اینکه محصول تولیدی در این واحدها در حال حاضر خیار، گوجه‌فرنگی، سبزیجات، گیاهان دارویی و صیفی است، گفت: با بهره‌برداری از این دو طرح تولیدی برای ۴۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای ۳۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حمایت‌های دولت از احداث واحدهای گلخانه‌ای در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، افزایش تولید در واحد سطح، اشتغال دائمی، مهیا بودن شرایط صادرات و ارزآوری، روند توسعه گلخانه‌های بیضا در سالیان اخیر سیر صعودی داشته است.

این مقام مسؤول اذعان کرد: شهرستان بیضا در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به استان فارس به‌عنوان شهرستان پایلوت گلخانه‌ای معرفی شد.