زنجان- داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در زنجان گفت: مجلس خبرگان رهبری به هر میزان که قوی و با آرای حداکثری تشکیل شود، آرامش خاطر را برای مردم به دنبال خواهد داشت.

آیت الله محمدجواد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به کارکردهای مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری مهم‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مجلس خبرگان رهبری است و این به خاطر عنصری تعیین کننده‌ای است که دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای خبرگان رهبری در زمان حیات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پایه‌گذاری و در سال ۱۳۵۹ مقدمات تدوین آئین‌نامه مجلس خبرگان رهبری آغاز و در سال ۱۳۶۲ اولین سال آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری بود، افزود: تا به امروز شاهد برگزاری پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ایران هستیم و امروز در آستانه برگزاری ششمین دوره انتخابات این مجلس قرار داریم.

این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در زنجان با یادآوری اینکه مجلس خبرگان رهبری فارغ از کمیسیون‌هایی که تشکیل می‌دهد، دو مسؤولیت اصلی بر عهده دارد، اظهار کرد: اول اینکه پشتوانه مردمی برای رهبر جامعه است و دیگر اینکه نظارت مردمی را به دنبال دارد.

جعفری با اشاره به اینکه مردم‌سالاری تفاوت اساسی با دموکراسی غربی دارد، یادآور شد: با وجود اینکه دموکراسی خروجی آرای مردم است اما همین مردم بعد از رأی هیچ نقش و دخالتی در امور ندارند اما در مردم‌سالاری دینی، مردم بعد از رأی دادن نیز در امور دخیل و مؤثر هستند.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری علاوه بر اینکه در تعیین رهبر نقش دارد، در ادامه بر عملکرد رهبری نیز نظارت دارد، ادامه داد: بر همین اساس کمیسیون‌های مختلفی با توجه به وظایفی که قانون اساسی تعیین کرده است، در مجلس خبرگان رهبری تشکیل و برگزار می‌شود.

جعفری تعیین مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب اسلامی بعد از رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب را یکی از اقدامات مهم مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد و افزود: این مجلس برای ایران اسلامی بعد از رحلت امام خمینی (ره)، رهبر انتخاب کرد که نشان‌دهنده خبره بودن این مجلس است؛ چرا که فردی را انتخاب کردند که توانست جامعه را در تداوم مسیر امام راحل حرکت دهد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مجلس خبرگان رهبری قوت بخشیدن به رهبری است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به هر میزان که با آرای بیشتری وارد این مجلس شوند، نماینده خیل کثیری از مردم خواهند بود. همچنین این مجلس قوی قادر خواهد بود با نظارت بر عملکرد رهبری، باعث تقویت رهبری شده و مردم نیز این اطمینان را خواهند داشت که رهبر در هر زمان دارای ویژگی‌هایی که باید باشد، است.

یکی از عوامل مؤثر در حضور پرشور مردم در انتخابات عملکرد مسؤولان است

این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در زنجان یکی از عوامل مؤثر در حضور پرشور مردم در انتخابات را عملکرد مسؤولان عنوان و تصریح کرد: بر همین اساس مسؤولان باید به گونه‌ای عمل کنند که اعتماد اجتماعی حفظ و امید به آینده تقویت شود، به همین خاطر مسؤولان باید در طول مسؤولیتی که عهده‌دار هستند، به وظایف و مسؤولیت خود واقف بوده و به درستی به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آحاد جامعه نیز نباید کم‌کاری و سوءاستفاده برخی از مسؤولان را به همه تعمیم داده و به عنوان مقابله به مثل، آن‌ها نیز از مسؤولیت اجتماعی خود سرباز زنند، لذا این برداشت‌ها به هیچ وجه درست نیست و دشمن همواره به دنبال کسب چنین نتایجی در کشور بوده است.

جعفری، بزرگ‌نمایی برخی از اقدامات از سوی بعضی از مسؤولان را یکی از اقدامات دشمن برای کمرنگ کردن مسؤولیت اجتماعی مردم به ویژه حضور در عرصه مهمی چون انتخابات دانست و گفت: امروز دشمن با همه توان و ابزار به دنبال این است تا مردم از انتخابات قهر کنند، این در حالی است که اگر انتخابات هیچ تأثیری در اداره امور جامعه نداشت، بی‌تردید دشمن نیز بر روی این قضیه تاکید نمی‌کرد، بنابراین رأی مردم اثرگذار بوده و دشمن همواره به دنبال کم‌اثر کردن این آرا است.

وی با تاکید بر اینکه باید این موضوع را به ویژه در آستانه انتخابات به مردم تبیین کنیم که اگر مردم از صحنه به دور بوده و آن را ترک کنند، دشمن به خود جرأت خواهد داد تا به فکر آسیب زدن به نظام باشد، خاطرنشان کرد: حضور مردم در ۹ دی یکی از نمونه‌های بارز تأثیرگذاری حضور مردم در صحنه بود و این حضور باعث می‌شود نظام در مجامع بین‌المللی نیز سربلند باشد.

این داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در زنجان در ادامه به جریان نفوذ اشاره کرد و با بیان اینکه بحث نفوذ تأثیر بسیار مهمی دارد که مهم‌ترین تأثیر آن را در صدر اسلام مشاهده کردیم، اضافه کرد: همین نفوذ در صدر اسلام باعث شد تا اسلامی که پیامبر (ص) وعده داده بود، عملی نشده و دین اسلام ابزار دست حاکمان ظالم شد و امروز هم شاهد چنین اسلامی در برخی از کشورها هستیم.

شناساندن جریان نفوذ به یک بصیرت نیاز دارد

وی با یادآوری اینکه امروز به تعبیر مقام معظم رهبری کشورهایی که کت و شلوار پوشیده‌اند، وحشی‌هایی هستند که به هیچ چیز قائل نیستند اما ما را به ظلم کردن و زیر پا گذاشتن حقوق بشر متهم می‌کنند، تصریح کرد: شناساندن جریان نفوذ به یک بصیرت نیاز دارد و این بصیرت یکی از راه‌های بستن راه نفوذ است که اگر این مهم تحقق نیابد، بسیاری از اهداف مغفول خواهد ماند.

جعفری اظهار کرد: مهم‌ترین خطر نفوذ تغییر دادن و کند کردن مسیر حرکت به سمت جلو است. یکی از راه‌هایی که می‌تواند چهره جریان نفوذ را نشان دهد، این است که آحاد مردم و مسؤولان به اقداماتی که انجام می‌دهند، خداوند را در نظر بگیرند.