بیجار-رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در ۱۰ مسجد شهر و روستای بیجار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سعد الله جمادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام، جشن نیمه شعبان و احیای شب نیمه شعبان است.

وی افزود: همزمان با جشن نیمه شعبان مراسم احیا در ۱۰ مسجد شهر و روستاهای بیجار برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جمادیان به اعمال این شب نیز اشاره کرد و بیان داشت: قرائت دعای کمیل، زیارت امام حسین (ع) شب‌زنده‌داری و احیا و … ازجمله برنامه‌های سفارش شده برای این ایام است که با حضور مداحان و قاریان در سطح مساجد برگزار می‌شود.

وی به اهمیت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: گسترش فرهنگ مهدویت موجب بالندگی هر چه بیشتر جامعه اسلامی خواهد شد و شناخت واقعی امام زمان (عج) بر همه منتظران واجب و ضروری است.

وی با اشاره به تاکید روایات اسلامی مبنی بر شب زنده داری کردن و احیا داشتن در شب‌های قدر و شب نیمه شعبان به عنوان افضل شب‌ها بعد از قدر، عنوان کرد: این شب پرفضیلت، فرصتی است که منتظر ظهور به این موضوع تفکر کند که در یک سال گذشته برای تعجیل در فرج حضرت حجت (عج) چه اقدامی کرده و چه قدمی در این زمینه برداشته است.

حجت الاسلام جمادیان خاطر نشان کرد: لازم است در ایام نیمه شعبان برنامه‌هایی با محتوای مناسب برای آشنایی آحاد مختلف جامعه با فلسفه ظهور امام زمان (عج) اجرا شود.