شیراز - سومین روز از سی‌وهفتمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی سراسر کشور با ارزیابی عملکرد استان‌ها در سال جاری و برنامه‌های آتی استان‌ها برای ماه مبارک رمضان و سال ۱۴۰۳ پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین روز از اجلاسیه مدیران قرآنی کشور با عنوان «سی و هفتمین نشست سراسری رؤسای ادارات امور قرآنی کشور» حاضرین ابتدا و از صبح یکشنبه در مجتمع فرهنگی طلاییه نشستی پیرامون ارزیابی عملکرد قرآنی ادارات کشور و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی استان‌ها در سال ۱۴۰۲ ترتیب داده و گفت‌وگوهایی صورت دادند.

در ادامه اعضا با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شفیعی مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن کریم به گفتگو پیرامون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی، موضوعات مرتبط با مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و جریان‌سازی در باب طرح گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی آیات مسطورا پرداختند.

گفت وگو پیرامون فعالیت‌های آموزشی و حفظ عمومی و تخصصی قرآن کریم بخش بعدی نشست امروز بود و در ادامه حاضرین شامگاه یکشنبه و در حرم مطهر شاهچراغ پذیرای سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم پیرامون کلیات برنامه‌های مربوط به سال ۱۴۰۳ شدند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، اهتمام مدیران قرآنی به ترویج معارف و مفاهیم قرآنی را ارج نهاده و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در خصوص مفاهیم قرآنی سخنرانی کردند و عظمت کلام روح‌بخش قرآن کریم در زندگی بشر را تبیین کرده و از مدیران قرآنی خواستند جهت تحقق جامعه قرآنی بکوشند.

در پایان نشست امروز مدیران و و رؤسای ادارات قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی به زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) مشرف شده و نماز مغرب و عشا را در حرم مطهر امین ولایت اقامه کردند.

نکته اصلی و مورد بحث در نشست‌های امروز بحث و بررسی و هم‌اندیشی و ایده‌پردازی و برنامه‌سازی در خصوص طرح زندگی با آیه‌ها یا مسطورا به خصوص در ماه مبارک رمضان بود.