شمیرانات-جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌های دختر در شمیرانات با حضور مسوولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه و با حضور مجتبی ذاکریان، فرماندار شمیرانات و محمدرضا رسولی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از دختران دبیرستانی و هنرستانی منطقه در مجتمع رضوان تجریش، جشن تکلیف سیاسی برای جمعی از دختران رأی اولی شهرستان شمیرانات برگزار شد.

ذاکریان در این جشن با بیان این‌که جوامع بشری و گروه‌های انسانی که می‌خواهند کنار یکدیگر زندگی کنند ناگزیر به وضع قوانین و مقرراتی هستند، اظهار داشت: کوچک‌ترین گروه‌هایی که دور هم هستند، برای این‌که بتوانند زندگی کم‌دردسری داشته باشند، ضوابط و چارچوب‌هایی را خواهند داشت.

وی با بیان این‌که وضع قوانین بر عهده نخبگان و اندیشمندان است و در طول تاریخ این کار بر عهده فلاسفه بوده است، گفت: با این اقدامات نظام‌های مختلف تشکیل شده‌اند. رئیس هیئت اجرایی انتخابات شمیرانات با اشاره به این‌که در هر برهه‌ای از تاریخ بشر، اندیشه‌هایی مورد پذیرش مردم قرار گرفته‌اند و تمدن‌ها تشکیل شده‌اند، گفت: ما در کشورمان دوران تمدنی داشته‌ایم، و فکر و منطق حاکم بر کشور مورد پذیرش دنیا واقع شده و برخی مواقع هم با زور و جنگ فراگیر شده‌اند.

ذاکریان افزود: طی ۲۰۰ سال اخیر تفکری در دنیا حاکم شده و برخلاف تمدن‌های قبلی که مبتنی بر علم و دانش بود؛ این فرهنگ بر اساس اقتصاد و تکنولوژی و راحت کردن زندگی مردم بنا نهاده شده، این تمدن با ایجاد جاذبه‌، هواخواهان زیاد پیدا کرد و برخی کشورها حاضر شدند، خط و زبان و لباسشان را طبق آن تغییر دهند و در کشور ما هم اواخر عصر قاجار طبق این تمدن پوشش و خط و مناسبات اجتماعی و آموزش تغییر یافت و این موضوع در دوره پهلوی به اوج رسید و تمام مناسبات حکمرانی با انگاره‌های تمدنی تعریف می‌شد.

فرماندار شمیرانات با اشاره به این‌که در دهه ۵۰ مردم برای دفاع از فرهنگ خیزشی را آغاز کردند، ادامه داد: در این دهه برخی احساس کردند تمام داشته‌های فرهنگی و تمدنی در حال از بین رفتن است، لذا اتفاقی را رقم زدند و اصل آن بر دفاع تمام قد از این تمدن و فرهنگ بود.

ذاکریان به پیشرفت علم، دانش و آگاهی در صنایع مختلف و مؤلفه‌های پیش‌بینی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی در حال شتاب گرفتن است و شما دانش آموزان باید بدانید اتفاقات جدیدی در حال رقم خوردن است. فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: باید بدانیم امروز در صنعت و فناوری رقابت می‌کنیم و در حال حرکت و پیشرفت هستیم و جریان سازی می‌کنیم و اگر می‌توانیم قدمی برداریم که شتاب بیشتر شود امروز وقتش است.

مخالفان نظام برای ناامیدی جوانان ساز مخالف می‌زنند

محمدرضا رسولی، رئیس آموزش و پرورش شمیرانات نیز در این همایش با بیان این‌که همه ما به این دنیا آمده‌ایم که قیمت پیدا کنیم، اظهار داشت: انتخاب‌های درست انسان را ارزشمندتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این روزها که در آغاز چهل و ششمین فجر انقلاب هستیم می‌بینیم که برخی از افراد در کشور ساز مخالف می‌زنند که چرا انقلاب کرده ایم افزود: این افراد از عدم اطلاع و بعضاً آگاهی صحیح جوانان استفاده می‌کنند تا بتوانند آنان را ناامید و دستاوردهای انقلاب را نادیده انگاری کنند.

رسولی در تشریح این موضوع که عوامل و دلایل مختلفی برای رقم زدن انقلاب وجود دارد بیان کرد: اولین چیزی که ما را به انقلاب رساند این بود که در کشور آزادانه از دین و اعتقاد حرف بزنیم.

دبیر هیئت بازرسی انتخابات شمیرانات، دستیابی به اسلام را دومین دلیل انقلاب اعلام کرد و گفت: کسانی که سنشان بیشتر است می‌دانند که در دوره پهلوی به شیعه حمله می‌شد و حتی عزاداری‌های امام حسین علیه السلام به راحتی برپا نمی‌شد، ما می‌خواستیم به عصری برسیم که در اربعین میلیون‌ها آدم با آزادی از امام حسین علیه السلام یاد کنند.