همدان-مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای در همدان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی از تجهیز شهرک‌های گلخانه‌ای و گلخانه‌های بزرگ استان به واحد سورت و بسته‌بندی و سردخانه خبر داد و اظهار کرد: یکی از مشکلات این حوزه صادرات محصولات گلخانه‌ای به واسطه سایر استان‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه صادرات با واسطه محصولات تولیدی، ارزش افزوده‌ای برای استان ندارد افزود: از همین رو طی یکی دو سال گذشته واحدهای گلخانه‌ای بزرگ و شهرک‌های گلخانه‌ای مجهز به واحد سورت و بسته‌بندی بندی شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: با صدور مجوز و استقرار واحدهای سردخانه، سورت و بسته‌بندی در گلخانه‌ها صادرات محصولات، مستقیم از استان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پس از صدور مجوز تغییرکاربری گلخانه‌ها، استعلام محیط زیست برای صدور مجوز سورت و بسته بندی گرفته می‌شود تصریح کرد: تاکنون سه واحد سردخانه، سورت و بسته بندی در بخش محصولات گلخانه‌ای استان به بهره‌برداری رسیده است.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه با احداث سردخانه و واحد سورت و بسته بندی حجم چشمگیری از محصولات گلخانه‌ای استان صادر می‌شود گفت: در شهرک گلخانه‌ای کوریجان، سردخانه ۵ هزار تنی و سورت و بسته بندی ۱۰ هزار تنی در حال احداث است که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام سبب شده محصولات تولیدی از طریق تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان با ایجاد ارزش افزوده به مقاصد صادراتی ارسال شود به عبارتی زنجیره تولید محصولات گلخانه‌ای راه‌اندازی شده است.