اردبیل- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۹۱ پروژه مهم استان از محل منابع استانی و ملی در ۲ سال پیش رو تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف مورد توجه است تا با تخصیص ۲۹۷ میلیارد تومان بتوانیم افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: امسال ۱۴۸ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها تخصیص یافته و سال آینده نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این ۹۱ پروژه مهم و زیربنایی در استان خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های استان در سال گذشته تخصیص و تأمین شده بود، گفت: صد درصد این منابع جذب شده و صرف تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های مهم و حیاتی شده است.

شایقی افزود: بخشی از این منابع مربوط به سفر رییس جمهور بوده و سازمان برنامه و بودجه به تمام تعهدات خود حتی فراتر از مبلغ تعیین شده عمل کرده است.

وی تعهد سازمان برنامه و بودجه را در سفر رییس جمهور به استان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این محل جذب شده که این رقم بیشتر از تعهد سازمان برنامه و بودجه است.

شایقی مهمترین پروژه استان را راه آهن اردبیل – میانه اعلام کرد و گفت: سال گذشته ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب راه آهن بوده اما در پایان سال مالی شاهد جذب یک‌هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان منابع برای این پروژه عظیم بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: احداث باند دوم راه‌ها از شمال تا جنوب استان، تکمیل تونل حیران و بهره‌برداری از بزرگراه‌های استان در سال‌های اخیر از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های استان بوده است.

شایقی اضافه کرد: تکمیل سدهای معیشتی، ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی، تکمیل بیمارستان نجف‌زاده و توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر و توسعه مراکز بهداشتی، درمانی در مناطق روستایی و شهری، تکمیل تالار شهر اردبیل و بهره‌برداری از ساختمان دولت در بسیاری از شهرهای استان از اولویت‌های استان است.

وی بیان کرد: امسال نیز تکمیل سدهای آبرسانی و پایاب آنها جز اولویت‌های اصلی است و تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های ملی اختصاص یافته است.

شایقی در ادامه سخنان خود یادآور شد: از محل اعتبارات امسال یک‌هزار و ۷۴ میلیارد تومان برای راه آهن اختصاص یافته و در روزهای آینده ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر جذب خواهد شد.

وی تصریح کرد: مابقی مبلغ تخصیص یافته به استان بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل باند دوم راه‌های استان و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و آبرسانی به شهرها و همچنین تکمیل تالار شهر اختصاص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ۹۱ پروژه مهم استان در اولویت تکمیل قرار دارد که ۲۹۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۴۸ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص یافته است.