رییس ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی با حضور در نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: بستر ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در اکوسیستم خبر تسهیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود حسنلو رییس ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی در حاشیه بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: این‌نمایشگاه پس از شش‌سال برگزار شد که اتفاق مبارکی است و ما هم سعی کردیم در نمایشگاه فضایی ایجاد کنیم که بستر ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در اکوسیستم خبر و اطلاع‌رسانی تسهیل شود. البته طی سال‌های اخیر این مساله شتاب بیشتری گرفته است.

وی به تعداد شرکت‌های خلاق در کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در کشور از دوهزار خانه خلاق و مرکز نوآوری در حوزه خبر برخورداریم که در ستاد توسعه فناوری‌های نرم احراز هویت و صلاحیت شدند و این شرکت‌ها از جنس فناوری و نوآوری هستند که در این صورت می‌تواند افق علم و فناوری پیشرفت داشته باشد.

حسنلو حوزه خبر را قدیمی عنوان کرد و گفت: اگر این حوزه را بروز و فناوری‌ها و کسب‌وکارهای جدید را اطلاع‌رسانی نکنیم، از مسیر پیشرفت عقب خواهیم ماند. رویکرد فناورانه در نمایشگاه رسانه‌های ایران در بسیاری از بخش‌ها به چشم می‌خورد.