مشهد- معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: اخلاق انتخاباتی و عدالت‌محوری در انتخابات اساس بسیار حایز اهمیتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر مرتضوی صبح چهارشنبه با حضور در «استودیو انتخابات» استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: اخلاق انتخاباتی و عدالت‌محوری در انتخابات اساس بسیار حائز اهمیتی است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه تبلیغات رسمی کاندیداها از سوم اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت: گاهی اوقات اخلاق انتخاباتی رعایت نمی‌شود. کسانی‌که خودشان قوانین را وضع می‌کنند بیش از همه باید به اصول و مقررات پایبند باشند.

وی افزود: قانونگذار در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تعریف کرده که در فضای حقیقی و مجازی در چه حیطه‌ای مجاز به تبلیغات محیطی و میدانی خواهند بود.

مرتضوی بیان کرد: جلسات متعددی با سازمان‌های مرتبط، هیأت اجرایی بازرسی و نامزدها برگزار کردیم که تبلیغات زودهنگام نداشته باشند، اما بعضاً گزارشاتی واصل شد، برخی از نامزدها، هواداران و برخی از افراد در هیأت اجرایی این اصول قانونی را رعایت نمی‌کنند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در انتخابات ۱۱ اسفند رویکرد ما پیشگیری از جرایم انتخاباتی است و اگر کسی توجه نکرد تذکرات به‌موقع می‌دهیم و اگر ملزم نشد پرونده قضائی تشکیل می‌دهیم.

وی اظهار کرد: طبق قانون شفافیت و نظارت مالی به تمام فعالیت انتخاباتی نامزدها، امسال نسبت به انتخابات گذشته شاهد کمترین تخلف در حوزه‌های مختلف هستیم.

مرتضوی افزود: همه سازمان‌ها پای کار آمدند، سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت چهار اصل مهم در انتخابات است که در قانون جدید مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سطح کشور ۲۰۰ شبکه تلویزیونی راه‌اندازی شده است تا نامزدها با رعایت عدالت انتخاباتی ضبط برنامه داشته باشند که این برنامه‌ها شامل سوابق، زندگینامه، تالیفات و همه مواردی است که به حوزه انتخابات کمک کند.

وی بیان کرد: در حوزه استفاده از اموال و امکانات دولتی و عمومی رعایت اصل عدالت‌محوری مدنظر بوده حتی اگر افراد توان مالی کافی نداشته باشند می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.