قم- معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: تاکنون ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره پروانه کسب در بخش اصناف استان قم ثبت شده است.

سیاوش فولادی وندا معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ‌ از بدو سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن‌ماه از ۱۰ هزار و ۸۱۰ مورد ضمن جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق توسط اداره، بازرسی صورت گرفته که پرونده برخی از متخلفان برای رسیدگی و اعمال قانون به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم ارسال شده است.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: تعداد بازرسی‌های صورت گرفته سال جاری ۳۷ درصد، تعداد پرونده‌ها ۲۲۹ درصد و مقدار ارزش ریالی کشفیات ۲ هزار و ۱۷۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فولادی‌وند اذعان داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه، ۱۹۱ پرونده قاچاق به ارزش حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال در این استان تشکیل شد و تاکنون به یک هزار و ۸۶۲ از خرده فروشان تذکر و اخطار کتبی داده شده است.

فولادی‌وند اضافه کرد: در راستای این بازرسی و نظارت‌ها کالاهایی همچون دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، نهاده دامی، کاغذ، کالای الکترونیکی، تعهدات ارزی ایفا نشده، تلفن همراه و تجهیزات پزشکی از مکشوفات غیر قانونی می‌باشد.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تصریح کرد: ‌ تاکنون ۴۳۸ گشت مشترک با دستگا‎ه‌هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، اطلاعات سپاه استان و اتحادیه‌های مرتبط انجام شده است.

فولادی‌وند خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند هرگونه تخلف در حوزه فعالیت اصناف را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا موضوع مورد نظر توسط بازرسان بررسی شود.

برچسب‌ها