سوادکوه - عضو مجلس خبرگان رهبری در مازندران گفت: هرچه پشتوانه و مشارکت در انتخابات قوی تر باشد، عزت انقلاب بالاتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدرحیم توکل پیش ازظهر شنبه در جمع خبرنگاران سوادکوه، با اشاره به سخن امام امت مبنی بر اینکه این انقلاب مردمی است و پشتوانه انقلاب اسلامی، مردم هستند، افزود: هر کجا که مردم در صحنه بودند، پیروزی همانجا بود و هرکجا که نبودند، توفیقی نداشتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با اهمیت شرکت در انتخابات گفت: هرچه پشتوانه قوی‌تر و عظیم‌تر باشد، عزت انقلاب بالاتر است و دنیا نیز همین نکته را دریافته است و بر این دست گذاشتند تا مردم رأی ندهند و از حساسیت دشمن متوجه اهمیت حضور مردم در صحنه می‌شویم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عزت و عظمت انقلاب اسلامی به حضور مردم است، توصیه کرد: بر تک تک ما این حضور واجب است تا انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و آن را به نسل بعدی برسانیم و دشمن مأیوس را مأیوس تر کنیم.

وی با اشاره به سه وظیفه مهم خبرگان در نصب رهبر، کنترل اقدامات رهبر، عزل رهبر در صورت از کار افتادن، همه این امور را بسیار مهم برشمرد و با بیان اینکه خبرگان جمع شدند تا جایگاه عزت دین و قرآن را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان رهبری برای تقویت رهبری و حفظ این جایگاه است چراکه بقای انقلاب و اقتدار و عزت مردم در کمال اقتدار رهبری است و دنیا فهمیده تا رهبری در کار است، ایران شکست نخواهد خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با نقش خبرگان در زندگی جاری مردم، به وجود چندین کمیسیون در این مجلس اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون‌ها، مسیولان درجه یک کشور دعوت می‌شوند و با اشاره به وجود مشکلات از آنها سوال می‌پرسند و اگر پاسخ وزرا را قانع کننده نیابند، اعتراض کرده و برای حل آن مشکل راهکار ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرچه مشارکت بالاتر باشد، تثبیت نظام مستحکم‌تر خواهد بود، تصریح کرد: با تثبیت بیشتر نظام، حرف نظام در دنیا بیشتر خریدار دارد و دیگر اینکه، هر چه حضور باشکوه‌تر باشد، دشمن احساس خطر بالاتری خواهد کرد و تمام تبلیغات دشمن برای رأی ندادن، همین امر است.

آیت الله توکل، با تاکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها، گفت: دین و دنیای مردم به عملکرد رسانه است و رسانه می‌تواند ضعف‌ها را چنان نشان دهد که عملکردها دیده نشود یا عملکردها را چنان نشان دهد که ضعف‌ها دیده نشود؛ لذا رسالت رسانه بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد در حمایت کاندیداهای خود چنان عمل می‌کنند که اثر عکس دارد، بر لزوم تبلیغات به حد اعتدال تاکید کرد و گفت: کسی که توان مالی بالایی دارد می‌تواند برای معیشت و ازدواج جوانان خرج کند تا گره از کار مردم باز کند و بدانیم آنکه بره‌ای را برای تو ذبح می‌کند، می‌خواهد گله‌ای را بدزدد به این معنا که آن فرد انتظاراتی از تو خواهد داشت و مؤمن زیرک است و به چاپلوسان میدان نمی‌دهد.