سمنان- معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر از مردم استان واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده ظهر دوشنبه در نشست خبری ویژه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به میزبانی استانداری سمنان، ضمن بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها مشارکت مردم در این دوره از انتخابات افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هستند.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر از این بین مرد و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر زن هستند، افزود: ۲۳ هزار و ۵۸۷ نیز برای نخستین بار در انتخابات به عنوان رأی اولی حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه ۱۲ هزار و پنج رأی اولی پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند، گفت: انتخابات در واقع جشن تکلیف سیاسی این افراد محسوب می‌شود.

ریواده با بیان اینکه استان سمنان در انتخابات خبرگان یک کرسی و در مجلس چهار کرسی دارد، ابراز کرد: ۱۴۸ نفر نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از چهار حوزه استان سمنان و دو نفر نامزدخبرگان رهبری از تک کرسی این استان هستند.

وی با بیان اینکه آیت الله میرباقری و آیت الله فقیهی دو نامزد خبرگان هستند، افزود: در حوزه سمنان مهدیشهر و سرخه ۴۳ نفر نامزد انتخابات هستند و روز یازدهم اسفند ماه برای تک کرسی این حوزه انتخابیه رقبت خواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی ۴۴ نفر نامزد هستند، تاکید کرد: در حوزه انتخابی دامغان ۳۴ نفر و حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان هم ۲۷ نفر برای دست یابی به کرسی مجلس رقابت خواهند کرد.

ریواده با بیان اینکه رسانه‌ها از گمانه زنی‌های انتخاباتی دوری کنند، گفت: ۶۸۱ شعبه اخذ رأی برای حضور مردم استان آماده شده و فرآیندهای انتخاباتی نیز به خوبی در حال اجرا است همچنین نامزدها می‌توانند تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات تبلیغ کنند.