ایرانشهر- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: سیلاب راه ارتباطی ۴۰ روستا و ۱۳ محور ارتباطی در جنوب استان را مسدود کرد.

شهرام مبارکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از مسدود شدن ۱۳ محور اصلی، فرعی و روستایی در جنوب استان خبر داد و افزود: براثر بارندگی‌های اخیر، شاهد سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی در جنوب استان بودیم که این موضوع تا این لحظه با عث مسدود شدن محورهای اصلی دلگان _ ایرانشهر، دلگان_ذهکلوت، محورهای فرعی قصرقند_نیکشهر، قصرقند_ جکیگور، نیکشهر_ بنت، اسپکه_چانف، اسپکه_مسکوتان، فنوج_اسپکه، فنوج_کتیج_رمشک و ایرانشهر_ مهرستان، ایرانشهر خیرآباد، فنوج بنت و محور روستایی چاهان_ زرآباد شده است.

وی با اشاره به آماده باش کامل ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۴۰ نیروی راهدار و ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، اظهار کرد: با تلاش نیروهای راهداری عملیات بازگشایی محورهای مسدود شده در حال انجام است.

انسداد راه ارتباطی ۴۰ روستا در جنوب استان

مبارکی در خبری دیگر گفت: پس از بارندگی و سیلاب اخیر که منجر به طغیان رودخانه فصلی کاجو در شهرستان قصرقند شده، راه ارتباطی بیش از ۴۰ روستای این شهرستان مسدود شده که با تلاش امدادگران و راهداران، این محورها در حال بازگشایی اند.

این مقام مسؤول از اعزام راهداران به این محورها برای بازگشایی خبر دادو اضافه کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل‌ها، آبنماها و ریزش‌برداری کامل محورهای روستایی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مسدود شده هستند.

وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های جنوب استان مطلع شوند.