تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

یزد- «کاظم یاوری‌نسب» به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست.

استان: یزد

حوزه انتخابیه: یزد، اشکذر و بخش ندوشن و دهستان سورک

شعار انتخاباتی: یزد پیشرو در سایه تعهد و تخصص

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

کاظم یاوری‌نسب یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از وی و پاسخ‎‌هایش به سوالات مهر در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

رزومه:

متولد ۲۰ دی ۱۳۶۱ در یزد. دارای کارشناسی ارشد مهندسی عمران – سازه و دکترای عمران. رئیس بسیج اساتید دانشکده فنی امام علی (ع) یزد، دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی یزد، مشاور شهرداری میناب، عضو نظام مهندسی ساختمان، عضو بسیج مهندسان نظام مهندسی ساختمان،

سوالات استانی:

*یکی از معضلات مهم استان یزد، خشکسالی است و برای تأمین آب شرب و صنعت یزد مشکلاتی وجود دارد. به نظر شما آیا طرح‌هایی نظیر انتقال آب بهشت آباد، انتقال آب خلیج فارس و انتقال آب دریای عمان می‌تواند به حل معضل کم آبی استان کمک کند؟ راهکار شما چیست؟

احداث صنایع آب‌بر مانند فولاد و کاشی در فلات مرکزی از لحاظ تأمین آب و زیست‌محیطی مشکل ساز شده‌اند. انجام صحیح آمایش آب‌محور سرزمین و سند آمایش آب‌محور کشور ضروری است. مکان‌یابی نادرست صنایع موجب افزایش هزینه تولید، آسیب به محیط‌زیست و از بین بردن اشتغال بومی می‌شود که عمدتاً ناشی از تصمیماتی است که پشتوانه کارشناسی نداشته و تحت تأثیر ملاحظات سیاسی گرفته شده است. آمایش سرزمینی قبل از هرگونه تصمیم به اجرای یک طرح صنعتی ضروری است.

*برای توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی استان یزد چه برنامه‌هایی باید در استان پیاده‌سازی شود؟

چین و هند برای صادرات خود نیاز به ترانزیت از کشور ایران دارند و این فرصتی بسیار عالی برای کشور فراهم کرده است که می‌تواند باعث کسب درآمد از راه ترانزیت منطقه‌ای در حوزه ریلی شود. تکمیل شبکه ریلی، اولویت حمل‌ونقل ضروری است.

*برای اصلاح ساختار اقتصادی استان در راستای حرکت به سمت فعالیت‌های اقتصاد کم آب‌بر چه برنامه دارید؟

مکان‌یابی نادرست صنایع موجب افزایش هزینه تولید، آسیب به محیط‌زیست و از بین بردن اشتغال بومی می‌شود که عمدتاً ناشی از تصمیماتی است که پشتوانه کارشناسی نداشته و تحت تأثیر ملاحظات سیاسی گرفته شده است. آمایش سرزمینی قبل از هرگونه تصمیم به اجرای یک طرح صنعتی ضروری است.