بیرجند- مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین میزان باران طی ۲۴ ساعت گذشته در استان «ماهمیران» با ۲۵ سانتی متر بوده است، گفت: بارش برف در بیرجند نیز دو سانتی متر بوده است.

علیرضا خندان رو در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه خوشبختانه طی ۴۸ ساعت گذشته شاهد بارش رحمت الهی در نقاط مختلف خراسان جنوبی بوده‌ایم، اظهار کرد: بیشترین میزان باران طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی «ماهمیران» با ۲۵ سانتی متر و بیشترین مقدار بارش برف نیز «دوست آباد» با ۱۶ سانتی متر برف بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: بارش باران در بیرجند نیز ۵ سانتی متر و میزان بارش برف نیز دو سانتی متر بوده است.

خندان رو با اشاره به اینکه امروز نیز شرایط بارش باران و برف در خراسان جنوبی فراهم است، گفت: البته از صبح فردا سامانه ضعیف می‌شود ولی از بعد از ظهر چهارشنبه انتظار ورود سامانه بارشی دیگری در خراسان جنوبی را داریم.

وی بیان کرد: این سامانه در ابتدا به صورت رگبار باران و بعد وزش باد و باران و در نهایت بارش برف به ویژه در مرکز، شرق و شمال شرق استان خواهد بود و فعالیت این سامانه تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین به واسطه وضعیت جوی خراسان جنوبی هشدار نارنجی نیز صادر شده است و در این راستا از شهروندان عزیز درخواست می‌شود نکات ضروری در بیانیه هواشناسی برای هشدار نارنجی را جدی بگیرند.