مدیر بخش ارتباطات دانشگاه واشنگتن دی سی گفت:‌ اکنون در غرب بیش از هر زمان دیگری شاهد تفرقه و اختلاف نظر جوامع اروپایی و آمریکایی هستیم و علت آن نبود ثبات نظام سیاسی آمریکا است .

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید مولانا مدیر بخش ارتباطات دانشگاه واشنگتن دی سی در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی در خصوص شکست اجلاس آناپولیس و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارداشت:  متاسفانه دولت قبلی فکر می‌کرد در پرونده هسته‌ای می‌شود از اروپایی‌ها امتیاز گرفت اما تاکید دولت نهم بر مسائل حقوقی مشروعیت شورای امنیت را از بین برد. 

وی افزود: در حال حاضر ضعف رهبری سیاسی در نظام‌های اروپایی و آمریکایی وجود دارد. پس از جنگ جهانی دوم رهبرانی بودند که ژست سیاسی داشتند و از محبوبیت فوق العاده‌ای نیز برخوردار بودند اما 15 سالی است که در آمریکا از این رهبران خبری نیست و این ضعف بزرگی برای آمریکایی‌ها است.

استاد بخش ارتباطات دانشگاه واشنگتن دی سی ادامه داد: بیداری ملت‌ها و بسیج افکارعمومی در غیر از کشورهای اروپایی و غربی دستاورد انقلاب بزرگ اسلامی ایران است اما در سوی دیگر آمریکایی‌ها در حال حاضر توجهی به نخبگان خود ندارند.

وی افزود: از دیگر رویدادها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ظهور نخبگان و رهبران سیاسی جدید همانند سید حسن نصرالله، احمدی نژاد و .... است.

به گفته مولانا، خاصیت این رهبران جوان این است که از ارزش‌های انقلاب اسلامی حفاظت می‌کنند و تفاوت دولت نهم و دولت قبلی در این است که ما به گفتمان اول انقلاب برگشته‌ایم و سخنان امام خمینی (ره) دوباره زنده شده است.

وی درباره برگزاری اجلاس آناپولیس نیز اظهارداشت: آمریکایی‌ها با برگزاری اجلاس آناپولیس می‌خواستند حیثیت و اعتبار از دست رفته خود و صهیونیست‌ها را که با جنگ‌هایی در عراق و افغانستان از بین رفته برگردانند و بگویند ما به دنبال صلح هستیم و همچنین بوش کارنامه‌ای قابل قبول به مردم آمریکا ارائه دهد اما این حربه آنها با شکست مواجه شده و معلوم شد این اجلاس یک استراتژی تبلیغاتی بیش نبود.

مولانا دیگر هدف آمریکا از برگزاری اجلاس آناپولیس نشان دادن چهره دروغین این کشور در صلح طلبی عنوان کرد تضریح کرد: آمریکایی ها با این حربه به دنبال ایجاد شکاف میان فلسطینی‌ها با ایران، سوریه و دیگر کشورها بودند اما این کنفرانس از ابتدا مشخص بود فعالیت مثبتی نخواهد داشت و دیدیم که با شکست مواجه شد.

وی همچنین درباره آینده سیاسی و انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا گفت: رئیس جمهور که بالاترین مقام از تمامی جهات در آمریکا است در حال حاضر با چالش‌ها و انتقادات فراوان نخبگان آمریکا روبرو شده است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در سیاست خارجی خود اشتباه کرده‌اند و این بزرگترین ضعف دولتمردان کاخ سفید است.

مولانا با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر گذار باشد، اظهار داشت: ایران در حال حاضر در دستور کار اول آمریکا قرار دارد و با توجه به وجه خوب ایران در سطح جهان، ایران می‌تواند برای اولین بار بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر گذارد.

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها به آینده خود امیدوار نیستند و ایران می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و با استراتژی آگاهانه به صورت قاطعانه در صحنه بین المللی تاثیرگذار باشد.

استاد ارتباطات دانشگاه واشنگتن دی سی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر انرژی هسته‌ای اولین میوه انقلاب در سیاست خارجی است و گزارش‌های البرادعی، گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و دعوت از رئیس جمهور کشورمان برای اجلاس خلیج فارس نشان می‌دهد پس از 27 سال به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته‌ایم و هر روز با سرعت به سمت قله حرکت می‌کنیم.‌

مولانا درعین حال با اشاره به  گزارش اخیر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اظهار داشت: گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نشان داد بوش مردم جهان را فریب داده و افکار عمومی آمریکا به خاطر این گزارش با دولتمردان کاخ سفید و به خصوص بوش اختلافات جدی پیدا کرده‌اند.

وی در پایان به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: بزرگترین نقطه قوت ایران در مسئله هسته‌ای این است که طرف مقابل مدرکی برای مقابله ندارد اما متاسفانه دولت قبلی فکر می‌کرد در پرونده هسته‌ای می‌شود از اروپایی‌ها امتیاز گرفت اما با روی کار آمدن دولت جدید و تاکید بر مسائل حقوقی جمهوری اسلامی ایران مشروعیت شورای امنیت را از بین برد.