زنجان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۲ هزار و ۴۶۷ دانش آموز متوسطه اول در سومین دوره کاربینی عملیاتی دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: آماده سازی جامعه در برابر مخاطرات به منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران اهمیت قابل توجهی دارد.

وی یادآوری کرد: دوره کاربینی عملیاتی در ادامه برنامه ملی دادرس در ۱۰۲ کانون دانش آموزی و با توجه به اینکه عینی سازی و کسب تجربه در فضای شبیه سازی شده موجب یادگیری بیشتر می‌شود که در سال تحصیلی جاری با مشارکت سازمان جوانان و امداد و نجات اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بازدید از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل‌های آموزشی دادرس شامل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر، انبار پایگاه‌های امدادی، اتاق پراتیک، آمبولانس، مراکز آنست (سگ‌های جستجو و نجات) در حوزه امداد و آشنایی دانش آموزان با آیتم‌های لحاظ شده در این طرح انجام شد.

هاشمی اظهار کرد: دوره کاربینی طرح ملی دادرس با هدف آشنایی دانش آموزان با فضای محل بازدید، فرایند کسب درجات امداد و نجات، آشنایی با خودروهای نجات و تجهیزات تخصصی مربوطه و آشنایی با اقلام امدادی و اضطراری پایگاه‌ها و مراکز عملیاتی اجرا شد.

وی اضافه کرد: کاربینی دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با بهره مندی دو هزار و ۶۴۷ دانش آموز دوره متوسطه اول در ۱۰۲ کانون دانش آموزی شعب هلال احمر استان زنجان اجرا شد.