مشهد- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهر مشهد برای میزبانی از زائران نوروزی آماده و ۱۱۰۰ المان گل ویژه بهار نصب و جانمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یعقوبی ظهر شنبه در نشست خبری در خصوص اعلام برنامه‌های استقبال از بهار اظهار کرد: از همکارانم که در این مدت به صورت کامل آماده‌باش بودند و معابر را برای تردد شهروندان مهیا کردند تقدیر می‌کنم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه شب گذشته بعد از اتمام زمان انتخابات، ۳۴۹ پاکبان، تمامی معابر را از بنرها و پوسترهای انتخاباتی شهر، پاکسازی کردند، ابراز کرد: علاوه بر این معابر منتهی به حوزه‌های انتخابیه نیز به صورت کامل پاکسازی شد.

وی افزود: اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۳ دوباره از سر گرفته خواهد شد و شهر برای میزبانی از زائران نوروزی آماده می‌شود و پاکسازی حاشیه مبادی ورودی تا عمق ۱۰ کیلومتر یکی از اقدامات ما در این راستا است.

یعقوبی خاطر نشان کرد: شست‌وشوی معابر اصلی به ویژه اطراف حرم مطهر، رنگ آمیزی جداول به متراژ بیش از ۲۰۰ هزار متر طول و رفع نواقص آذین بندی ها در سطح شهر و اکران آذین بندی‌های جدید را از جمله برنامه‌های اجرایی استقبال از بهار عنوان کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد جانمایی ۱۱۰۰ المان گل ویژه را از جمله اقدامات استقبال از بهار عنوان کرد و گفت: ۱۱۰۰ المان گل از بین ۴۵۰ اثر ثبت شده توسط هنرمندان جانمایی می‌شود که از این تعداد ۱۰۰ المان جدید است.

وی بیان کرد: نصب ۲۵۰۰ فلاورباکس‌های گل، گلکاری ویژه سطح شهر، لکه‌گیری و ترمیم چمن، تکمیل و واکاری گل‌های دائمی و سطوح پرچین، رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی، رنگ آمیزی و رفع نواقص مبلمان پارکی و آبنماها و آبخوری‌ها از ۱۵ بهمن‌ماه شروع شده است.

یعقوبی اظهار کرد: در استقبال از بهار سال ۱۴۰۳ علاوه بر انجام فعالیت‌های ویژه و ضرورت مدیریت مصرف منابع آبی، مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پروژه‌های اصلاح الگوی کاشت نیز در سطح مناطق ۱۳ گانه اجرا خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد جشنواره گل‌های پیازی در بوستان ملت، باغ گل‌ها، مزار شهدا شامل ۱۰۰ هزار بوته گل یکی دیگر از برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۳ برشمرد.