یزد- جشن نیکوکاری با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند و بی ‌بضاعت در آستانه سال نو با در تمامی مدارس بهاباد و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه توسلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بهاباد، روز دوشنبه در این مراسم با بیان اینکه جشن احسان و نیکوکاری یکی از ویژگی‌های بزرگ و بارز پیامبران و ائمه بوده و در آیات زیادی هم به این امر اشاره شده تا در حد توان و وسع خود از مال و دارایی‌مان به نیازمندان کمک کنیم، اظهار کرد: جشن نیکوکاری فرصتی برای تقسیم محبت و شادی با همنوعان و مردم بی‌بضاعت است.

علیرضا تیموری با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری فرصت بسیار خوبی است تا در پایان سال خوبی‌ها و نیکی‌هایمان را با دیگران تقسیم کنیم و هر فردی در حد توانش هر کمکی که می تواند به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت انجام دهد، افزود: این فرهنگ و سنت حسنه را باید پاس بداریم و آن را در خود تقویت کنیم.

امام جمعه بهاباد نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم کمک به نیازمندان اظهار کرد: کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این مهم باید روز به روز در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: کمک به نیکوکاران و حمایت از نیازمندان نباید معطوف به زمان خاصی باشد و همه باید در طول سال از همنوعان خود حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری فرصت بسیار خوبی است تا در پایان سال خوبی‌ها و نیکی‌ها یمان را با دیگران تقسیم کنیم و هر فردی در حد توانش هر کمکی که می‌تواند به دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت انجام دهد، افزود: این فرهنگ و سنت حسنه را باید پاس بداریم و آن را در خود تقویت کنیم.

ابراهیمی بشکانی ادامه داد: اگر فرهنگ احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان در جامعه نهادینه شد، آنگاه خود ما هم دچار مشکل شدیم، احسان نیکوکاران شامل حال ما هم خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد هم در این مراسم گفت: در اجرای این سنت حسنه و نیکو، آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه نظام تعلیم و تربیت نقش مهم و اساسی را ایفا می کند.

علیرضا قطب الدینی بیان کرد: جشن نیکوکاری امسال در اکثر واحدهای آموزشی با هدف جمع آوری کمک های نقدی دانش آموزان برای هم کلاسی های مستمند و بی بضاعت آنها و با رویکرد گسترش و ترویج فرهنگ انفاق و احسان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جشن نیکوکاری، جمع‌آوری کمک‌های نقدی در کنار اشاعه فرهنگ احسان و نیکوکاری مدنظر است، افزود: جشن نیکوکاری، تمرین انسان‌دوستی، فرهنگ همدلی، انفاق و ایثار است که باید دانش‌آموزان از همان ابتدای تحصیل در مدرسه فرا گیرند.

مدیر آموزش و پرورش بهاباد با بیان اینکه انفاق و کمک به نیازمندان در راه خدا همچون صدقات جاریه است که انسان را به مقام های والای الهی هدایت می کند، افزود: انفاق در راه خدواند و کمک به مستمندان در واقع کمک به خداوند متعال است و کمک به مستمندان را خداوند دریافت کرده و اجرش را مستقیماً به انفاق کننده می دهد.

در این مراسم شرکت کنندگان در جشن نیکوکاری کمک‌های خود را به صندوقهای مستقردرمراسم جشن نیکوکاری انداختند.