دولت غزه به جنایت نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله مجدد به فلسطینی‌هایی که برای دریافت کمک‌های انسانی تجمع کرده بودند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، در پی ورود یک کامیون حامل کمک‌های انسانی به میدان کویت در مرکز شهر غزه، خودروهای رژیم صهیونیستی به سمت این منطقه حرکت کرده و به روی فلسطینی‌هایی که برای رسیدن به کامیون‌های انسانی تلاش می‌کردند آتش گشودند.

تیراندازی صهیونیست‌ها در شرایطی صورت گرفت که تعداد زیادی از فلسطینی‌ها سعی می‌کردند خود را به کامیون برسانند تا بتوانند آرد، غذا و کمک‌های انسانی دریافت کنند.

در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی در این حادثه تعدادی از فلسطینی‌های ساکن غزه مجروح شدند.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله ارتش رژیم اشغالگر به غیرنظامیان فلسطینی و تیراندازی به سوی آنها در میدان کویت، آن هم در شرایطی که برای دریافت آرد و کمک‌های انسانی تجمع کرده بودند، نشان دهنده تلاش این رژیم برای تشدید گرسنگی و محاصره غزه و عدم تمایل تل‌آویو به پایان دادن به این فاجعه انسانی است.

این بیانیه دولت آمریکا و اشغالگران و جامعه جهانی را مسؤول کامل بحرانی‌تر شدن اوضاع انسانی و گسترش فاجعه در غزه دانست و تاکید کرد که تعداد تلفات ناشی از گرسنگی و سو تغذیه در غزه در حال افزایش است.

دولت غزه خواستار توقف نسل‌کشی در غزه و وارد شدن ۱۰۰۰ محموله کامیون از کمک‌های انسانی به تمام استان‌های غزه به ویژه مناطق شمالی شد.

پنج‌شنبه گذشته نیز در تیراندازی از سوی تانک‌های رژیم صهیونیستی مستقر در شمال غزه به تجمع فلسطینیانی که منتظر رسیدن کمک‌های غذایی بودند، دست کم ۱۱۶ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۸۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این حادثه در میدان نابلسی صورت گرفت.

میزان قحطی و گرسنگی در شمال غزه به حدی است که تاکنون ۱۷ کودک فلسطینی در نتیجه سو تغذیه حاد و گرسنگی جان خود را از دست داده اند.