شهرکرد-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از اتمام حفاری گمانه‌ها در تصفیه خانه فاضلاب سورشجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام حفاری گمانه‌ها در تصفیه خانه فاضلاب سورشجان، اظهار کرد: هدف از انجام مطالعات ژئوتکنیک بر روی زمین محل احداث سازه‌های تصفیه خانه فاضلاب سورشجان دستیابی به اطلاعات و تهیه نمونه‌های مناسب برای آزمایش وضعیت فیزیکی زمین موردنظر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: در این پروژه پنج حلقه چاه مطالعاتی با عنوان گمانه ماشینی هرکدام به عمق بیش از بیست متر با دستگاه حفاری روتاری و جمعاً به عمق ۱۱۰ متر حفاری شد.

وی ادامه داد: گمانه‌ها به روش دورانی با دستگاه مغز گیری ممتد انجام شده تا شرایط لازم برای انجام تست‌های آزمایشگاهی و صحرایی مهیا شود همچنین در حین حفاری از خاک دست خورده و دست نخورده برای انجام آزمایشات مکانیک خاک و سنگ محل تصفیه‌خانه نمونه‌برداری می‌شود.

کریمی عنوان کرد: با انجام آزمون‌های آزمایشگاهی علاوه‌بر تعیین جنس، فشردگی و دیگر شرایط خاک تحلیل‌های ژئوتکنیکی از بررسی گسل تا احتمال پدیده روانگرایی و… نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب نیز در شهر سورشجان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد اولیه اعتبار انجام پروژه مطالعاتی تصفیه‌خانه فاضلاب سورشجان پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.