رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کانون‌های مساجد از تشکل‌های خوب و منسجم بعد از انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهار کرد: کانون‌های مساجد از تشکل‌های خوب و منسجم بعد از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه قیام مردم علیه رژیم منحوس شاهنشاهی از مساجد آغاز شد، افزود: کانون‌های مساجد امروز به صورت منسجم و سازماندهی شده در حال فعالیت هستند که یک پدیده مبارک است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد همراه با چهار مجموعه ائمه جماعت، اهالی مسجد، هیئت‌امنای مسجد و پایگاه‌های بسیج فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این همکاری و حضور در کنار هم ممکن است چالش‌هایی ایجاد کند و مشکلاتی به وجود آورد که با همدلی و همراهی برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسجد تراز انقلاب اسلامی نباید دربش بسته باشد و باید همواره و در دسترس همگان باشد، اضافه کرد: متأسفانه هنوز نتوانستیم مسجد در تراز انقلاب داشته باشیم و باید مساجدی که در زمینه‌های مختلف فعال هستند را به عنوان الگو به دیگران معرفی کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش محوری امام جماعت در مساجد تصریح کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید یک رابطه اخلاقی و معنوی با امام جماعت برقرار کرده و با هم به عنوان دوست و یاور برای ارتقای مسجد تلاش کنند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، داشتن روحیه تعامل با جوانان را مهم دانست و افزود: ماه مبارک رمضان در پیش است و ظرفیت‌های خوبی در اختیار کانون‌ها جهت اجرای برنامه‌های متنوع نماز، دعا، نیایش، شب‌های قدر و… می‌گذارد تا در ۱۱ ماه دیگر از آن بهره مند باشیم.