رشت - کارشناس حوزه خانواده با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ تشکر در خانواده و جامعه گفت: تمرین تشکر و فرو بردن خشم دیواره‌های سست و لرزان خانواده را محکم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شهاب مرادی شامگاه چهارشنبه در همایش کلاس مجردها ویژه تحکیم بنیان خانواده در دانشگاه اسلامی رشت اظهار کرد: خانواده محور و اساس غنا بخشی جامعه است و جامعه بدون خانواده معنایی ندارد.

این کارشناس حوزه فرهنگ و خانواده به تشریح علل و عوامل تزلزل خانوادگی در جامعه پرداخت و بیان کرد: عدم شناخت زوجین نسبت به هم و ضعف در دگر شناسی دامنه اختلافات را گسترده‌تر می‌کند.

به گفته مرادی عدم درک متقابل و شناخت خواسته‌ها و مطالبات همدیگر از دلایل دیگر از هم پاشیدگی خانواده است.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ تشکر در بین خانواده افزود: بسیاری از زوجین با فرهنگ تقدیر و تشکر از یکدیگر غریبه هستند.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای با بیان اینکه خودشناسی قدم اول دگر شناسی است، گفت: بسیاری از زوجین در قدم اول یعنی خودشناسی متوقف شده‌اند و بنابراین در جریان دگر شناسی و درک متقابل دچار چالش می‌شوند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به قدرت تخریب منفی بافی های گاهاً بی مورد در بین خانواده‌ها و زوجین بیان کرد: برخی افراد و زوجین در تحقیر کردن و انتقاد یکدیگر به نسبت تشکر کردن و ابراز محبت جلوترند.

به گفته وی، فرو بردن خشم و عصبانیت و آرامش سپاری رمز موفقیت و بقای خانواده است مسأله‌ای چندان به آن توجه نمی‌شود.

این کارشناس حوزه خانواده با بیان اینکه تکرار و تمرین در هر حوزه‌ای نتیجه بخش است، گفت: تمرین تشکر و فرو بردن خشم دیواره‌های سست و لرزان خانواده را محکم می‌کند.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه استراتژی تشکر در حوزه خانواده مهم و حیاتی است، اضافه کرد: برای تحکیم و قوام بخشی بنیان خانواده ناگریز به تشکر و قدردانی هستیم.

گفتنی است، کلاس مجردها گردهمایی تربیتی برای آزاداندیشی و تعامل استاد با جوانان است که حجت‌الاسلام شهاب مرادی آن را سال ۱۳۹۰ طراحی و راه‌اندازی کرده است که در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.