سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در غزه با اشاره به انتقال ۴۵ شهید و ۹۰ زخمی از دیشب به این بیمارستان گفت که بیشتر مجروحان به علت فقدان تجهیزات پزشکی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی در گفتگو با این شبکه خبری تاکید کرد که بیش از ۴۵ شهید و ۹۰ زخمی از شب گذشته به این بیمارستان منتقل شده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

این مقام پزشکی غزه تاکید کرد که بسیاری از شهدا و مجروحان همچنان زیر آوارها هستند و خارج کردن آنها با وسایل ابتدایی ادامه دارد.

وی ابراز داشت که تعداد بسیار زیادی از مجروحان به علت فقدان وجود امکانات پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی همچنین بر اهمیت ارسال کادر پزشکی و ایجاد بیمارستان‌های میدانی برای نجات جان مجروحان حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کرد.

همچنین اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین طی آماری از جنایات رژیم صهیونیستی و سیاست عامدانه در گرسنه نگاه داشتن مردم غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی بر اثر سو تغذیه و کم آبی به ۲۰ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اضافه کرد که کودکی ۱۵ ساله در بیمارستان شفا در غزه در نتیجه سو تغذیه و کم آبی جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده است. یک پیرمرد ۷۲ ساله نیز در بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه بر اثر سو تغذیه به شهادت رسیده است.