بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: مسؤولان برای رفع مشکلات کشاورزان و لنج‌داران استان بوشهر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم اظهار کرد: همه مجموعه‌های قرآنی و فرهنگی از مساجد و کانون‌ها و هیأت‌ها در ترویج فرهنگ قرآن در ماه مبارک تلاش کند تا قرآن در فردای قیامت شافع ما باشد.

وی با تبریک ۲۲ اسفند روز شهید و شهادت بیان کرد: از مجموعه بنیاد شهید که در حد وسع و توانایی در خدمت به خانواده‌های شهدا تلاش می‌کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: شهدا راهنمای بشر گمراه در هزار راه عصر مدرن و پسا مدرن هستند. نوجوانانی که در راهیان نور و در یادمان‌های دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند زندگی خودشان را بیمه می‌کنند چرا که شهدا زنده هستند و متنعم به نعم الهی و دل‌های نوجوانان ما را نورانی به نور خدا می‌کنند.

وی افزود: امروز فرهنگ مقاومت و فرهنگ جهاد تنها فرهنگ و سبک زندگی برای نوجوانان ماست در مقابل طوفان‌های شهوات و شبهات. بیان خاطرات رزمندگان و شهدا و تبیین الگوها و قهرمان‌های دفاع مقدس و دفاع از حرم ضرورت فرهنگ امروز جامعه است.

پهلوزاده با اشاره به روز احسان و نیکوکاری و روز ترویج فرهنگ قرض الحسنه تاکید کرد: در قرض الحسنه خداوند خودش یک طرف قرض قرار دارد. فرهنگ قرض الحسنه فرهنگ معامله با خداست که معامله پرسودی است.

وی تاکید کرد: صندوق‌هایی که در امر قرض الحسنه فعال هستند و به نیازمندان که در دریافت وام از بانک‌ها مشکل دارند خدمت می‌کنند کمک کنیم و توجه به این مراکز و انجام بخشی از امورات مالی با این مراکز می‌تواند در تأمین قرض الحسنه برای نیازمندان کمک کند و ترویج فرهنگ قرض الحسنه عمل به دستور خدا و تقویت نظام دینی است.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: از حضور پرشور مردم در انتخابات و شکست توطئه‌های یک ساله دشمن برای عدم حضور مردم و پاسخ مثبت به ندای امام جامعه بویژه حضور بالای مردم شریف تنگستان در پای صندوق‌های رأی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نمایندگان منتخب باید خدمت بی منت و تکریم صادقانه و رفع مشکلات مردم سبب شود آن درصدی که به هر عنوانی در انتخابات شرکت نکرده اند نسبت به حضور در انتخابات امیدوار شوند.

پهلوزاده ادامه داد: هر صندلی نمایندگان مجلس با خون ده‌ها شهید حفظ شده است و نباید فکری غیر از خدمت و کار داشته باشند و باید به داد مردمی برسید که در ضعف قانون و در ترک فعل مسئولین قوای مختلف گرفتار دادگاه‌ها و گرفتار تعزیرات هستند.

وی تاکید کرد: باید به داد کشاورزان استان و لنج دار برسید. قانون ته لنجی باید سر و سامان پیدا کند. به داد فرهنگ برسید، برای ازدواج جوانان و تشکیل خانواده باید نظارت بر اجرای قانون را فراموش نکنید. اینها گردنه‌های سختی است که عمل به آنها یعنی امیدوار کردن مردم برای حضور مؤثر پای صندوق رأی.