مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از چاپ 114 جلد کتاب در سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد تا پایان سال به 150 جلد افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر الهی خراسانی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: 50 درصد از این کتب چاپی تألیفی و نیمی دیگر از کتب ترجمه و تصحیح بوده است.

وی در خصوص فعالیتهای این موسسه پژوهشی بیان داشت: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی دارای گروههای قرآن، حدیث، تاریخ اسلام، کلام و فلسفه، فقه، جغرافیای معارف اسلامی، ترجمه عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو و بلعکس می باشد که 135 پژوهشگر و محقق دارد.

الهی اضافه کرد: یکی از رویکردهای مهم استان قدس رضوی توجه ویژه به پژوهش است که تا کنون موفق عمل کرده است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره با این که بنیاد بیشترین تعامل را در میان کشورهای اسلامی با مصر وعراق دارد، خبر داد: اخیرا هیاتی از دانشگاه بین النحرین عراق خواستار اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک با این بنیاد شده که مورد تصویب هیات مدیره بنیاد قرارگرفته است.

الهی خراسانی همچنین از انتشار 15 عنوان کتاب به سفارش انتشارات سمت ( سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها ) و کتاب هایی به سفارش بعثه مقام معظم رهبری، دارالحدیث و دیگر مراکز معتبر دینی، توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت.

وی پیرامون عملکرد بنیاد در سال جاری اظهار داشت: البته آثار منتشره این مجموعه تنها به محققان و پژوهشگران محدود نمی شود تا کنون 270 جلد برای کودک و نوجوان تألیف شده است.

الهی خراسانی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به ترکیب محققان این بنیاد تصریح کرد: حضور تعدادمساوی از محققان حوزوی و دانشگاهی، بنیاد را به مصداق عینی " وحدت حوزه و دانشگاه " تبدیل کرده است.

وی همچنین با اشاره به هفته پژوهش، " کم توجهی به محققان ، ناتوانی مالی آنها برای انتشار دستاوردهای تحقیقاتی خود و عدم سرمایه گذاری ناشران برای انتشار چنین کتاب هایی "‍ را از مهمترین چالش های پژوهش در کشور برشمرد.