یاسوج- دوره دو روزه رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران در امر مردمی سازی دولت به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون ستاد حکمرانی مردم نهاد ریاست جمهوری ظهر شنبه در حاشیه برگزاری این دوره گفت: یکی از اقدامات در راستای تحقق مردمی سازی و حفظ شأن نظارت، تصمیم گیری و اجرا حضور دستیاران مردمی سازی در کنار استانداران، فرمانداران و مدیران کل است که در بسیاری از استان‌ها محقق شده است.

مهدی دهقان افزود: فرآیند رسیدن به برنامه مردمی‌سازی نیازمند هماهنگی، برنامه‌ریزی و ضرورت هم‌افزایی بین دستیاران استان‌ها است.

وی اظهار داشت: در چهار منطقه نشست‌هایی با حضور دستیاران مردمی‌سازی ۱۵ استان برگزار شده و یا برگزار می‌شود که جلساتی مبتنی بر آموزش و برنامه‌ریزی است.

دهقان تصریح کرد: اجرای این طرح به این دلیل است که ما ما در پایان دولت سیزدهم بتوانیم به الگوهای موفق مردمی سازی در امر نظارت، اقدام و مشارکت نخبگان در زمینه تصمیم گیری و تصمیم‌سازی نائل شویم.

وی با بیان اینکه دوره رشد و توانمندسازی دستیاران فرمانداران در امر مردمی سازی دولت با حضور دستیاران مردمی سازی استان‌های چهارمحال و بختیاری و بوشهر به میزبانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است، گفت: مردمی سازی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که در ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و با صدور بیانیه گام انقلاب نقشه راه انقلاب اسلامی مشخص شد و مقام معظم رهبری مسئله به میدان آوردن مردم و قیام جوانان را به عنوان اصلی‌ترین، مهمترین و مبنایی‌ترین مسیر بیان کردند.