کرج- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: همه تشکل‌های ایثارگری در استان فعال هستند و انتظار داریم علاوه بر کار فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرای قوانین را مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رستمیان پیش از ظهر شنبه در همایش ملی تبیین نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پدافند غیرعامل کشور که در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری این همایش را حرکتی بدیع دانست و گفت: این اولین همایش ملی است که در حوزه ارتباط بین تشکل‌های ایثارگری و پدافند غیرعامل به صورت کلی برگزار می‌شود.

وی جامعه ایثارگری را یک سرمایه اجتماعی عظیم دانست و تصریح کرد: قطعاً ایفای نقش تشکل‌های ایثارگری به عنوان یک تبلور از حرکت‌ها و کنش‌های اجتماعی و فعالیت‌های آنها، در جامعه اثرگذار است، لذا اگر آگاهی و شناخت کافی نسبت به تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل با مؤلفه‌های آفند غیرعامل تشکل‌ها در دستور کار باشد، قطعاً در مأموریت‌ها و فعالیت‌هایی که به نمایندگی از جامعه ایثارگری انجام می‌دهند اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان کرد: همه تشکل‌های ایثارگری در استان البرز فعال هستند و ما انتظار داریم علاوه بر کار فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قوانین حوزه ایثارگری را مطالبه کنند؛ بعضی از قوانین حوزه ایثارگری تاکنون اجرایی نشده‌اند. بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی هماهنگ کننده است و پاسخگوی تمام نیازهای جامعه ایثارگری نیستیم.

رستمیان عنوان کرد: قانون جامعه ایثارگران که ذیل سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری تدوین شده تکالیف همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است، همه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها وظیفه دارند تکالیف خود نسبت به ایثارگران را اجرایی کنند. به عنوان نمونه در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون مقاومت می‌کنند.