زنجان-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: طرح مسجد، پایگاه قرآن در کانون‌های مساجد استان اجرا و ۶۲ باب پایگاه قرآنی در مساجد استان زنجان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اسلامی در آیین نکوداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد اظهار داشت: از سال ۹۷ سامانه فهما به منظور ثبت اطلاعات مربوط به کانون های مساجد راه اندازی شد و در تلاش هستیم تا تمام رویدادها و فعالیت های کانون های مساجد در این سایت ثبت شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: طرح مسجد، پایگاه قرآن در راستای لبیک به فرمان رهبری در کانون‌های مساجد استان زنجان اجرا و ۶۲ باب پایگاه قرآنی در مساجد استان زنجان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: دوره آموزشی مدرسه، تئاتر شبستان با حضور ۱۰۰ نفر از هنرمندان مسجدی استان زنجان در رشته‌های بازیگری، نمایشنامه نویسی، نویسندگی و تئاتر کاغذی اجرا شد. اسلامی اضافه کرد: کانون‌های مساجد استان زنجان در طول تابستان پذیرای جوانان و نوجوانان در طرح اوقات فراغت با عنوان «مسجد، کانون نشاط و تعالی» بود که ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری استان زنجان میزبان ۴ هزار نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان مسجدی بودند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان افزود: مسئولیت کمیته مساجد دهه فجر در ۲ سال پیاپی و اجرای طرح چهره به چهره و دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی با مردم در مساجد در کارنامه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان ثبت شده است.

وی ادامه داد: توزیع گوشت قربانی از طریق کانون‌های مساجد در بین نیازمندان، همکاری و حمایت از گروه‌های سرود با همکاری بنیاد شهید استان و توزیع کتاب در کانون‌های مساجد از دیگر اقدامات ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان در سال جاری است.

اسلامی ادامه داد: ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد در شهرستان‌های تابعه استان، ترغیب ائمه جماعت به حمایت معنوی از مدیران و فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد، همکاری ائمه جماعت در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه و فراهم نمودن زمینه دیدار اعضای کانون های مساجد با مقام معظم رهبری از اهم درخواست‌های کانون های مساجد است.