اراک- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: ۲۰۰ برنامه در دستگاه‌های اجرایی و تشکل های مردمی همزمان با هفته بزرگداشت شهدا در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ربیعی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب برای ساماندهی بیشتر به امور شهدا و خانواده‌های آنان، با فرمان امام (ره) در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸، بنیاد شهید انقلاب اسلامی تأسیس شد.

وی گفت: روز ۲۲ اسفندماه هر سال مصادف با بزرگداشت روز شهدا است و شعار امسال «تا پای جان هستیم همپای شهیدان» انتخاب شده است.

دبیر ستاد هفته شهید در استان مرکزی گفت: بیش از ۲۷ برنامه در این اداره کل و بیش از ۲۰۰ برنامه در دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برای هفته بزرگداشت شهدای این استان در نظر گرفته شده است.

ربیعی ادامه داد: پویش سراسری «سلام شهید» از برنامه‌هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد و به دستور رئیس جمهور مقرر است همه مقامات کشور در این روز در مرکز و مسؤولان استانی در سایر استان‌ها با خانواده‌های معظم شهدا دیدار داشته باشند.

وی بیان کرد: پویش دیدار با خانواده شهدا در سراسر استان توسط مردم و مسؤولان برنامه‌ای است که از سال گذشته آغاز شد و در این مسیر دیدار با هیأت‌های مذهبی، تشکل‌های خودجوش و مساجد، تشکل‌های شاهد و ایثارگر هماهنگی‌هایی صورت گرفته که برنامه اصلی این هفته را تشکیل می‌دهد تا شاهد قدردانی از خانواده‌های شهدا باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: اجلاسیه سراسری و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه دیگر تدارک شده هفته شهید در مرکز است که با برنامه ریزی های در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: همچنین کاشت نهال به نام هر شهید با هماهنگی شهرداری و منابع طبیعی، تبلیغات محیطی روز شهید، برپایی نمایشگاه جنبی یادواره شهدا، مراسم گلباران گلزار مطهر شهدا توسط مردم و خانواده شهدا و ایثارگران از جمله دیگر برنامه‌های هفته شهید است.

ربیعی با اشاره به اینکه راویان و پیام‌آوران ایثار در مدارس روایت سیره شهدا، حضور دارند، گفت: همچنین تهیه کلیپ وصایای شهدا برای پخش در فضای مجازی، اجرای سرود و تئاتر در سطح شهر، برگزاری اردوی سیاحتی - زیارتی و اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری به ویژه دیدار گل‌های یاس، عیادت از بیماران جامعه هدف، از دیگر برنامه‌های مهم هفته شهید است.