همدان-فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه پلیس مخالف شادی مردم در چهارشنبه پایان سال نیست، گفت: برخورد با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت و آرامش شهروندان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سلمان امیری با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه پایان سال، گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست و به منظور امنیت بیش‌تر شهروندان وبا هدف جلوگیری از سو استفاده برخی هنجارشکنان در نقاط مختلف شهر حضور پررنگی خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته ما در چهارشنبه پایان سال شاهد وقوع برخی از کارهای خطرناک از جمله ایجاد خسارات جانی و مالی برای شهروندان بوده‌ایم که هنوز آثار روحی و روانی آنها برای خانواده‌ها باقی مانده است.

امیری با تاکید بر اینکه پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نبوده و نیست، گفت: در راستای حفظ امنیت شهروندان و مقابله با سو استفاده افراد هنجارشکن، همکاران ما در چهارشنبه پایان سال حضوری گسترده در میادین و خیابان‌های شهر خواهند داشت تا این افراد به بهانه شادی مخل نظم و آرامش مردم نشوند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: بر همین اساس و در راستای صیانت از امنیت شهروندان و خانواده‌ها و در پاسخ به مطالبات آنها، پلیس قاطعانه با افرادی که بخواهند در نظم و امنیت عمومی اخلالی ایجاد کنند برخورد و طی هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه قضائی، افرادی که دستگیر شوند تا ۱۵ فروردین در بازداشتگاه خواهند ماند و خودروهای متخلف نیز تا همین تاریخ در پارکینگ توقیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: از همه مردم و خصوصاً والدین انتظار داریم که با رعایت قانون و کنترل نوجوانان و جوانان و نظارت دقیق‌تر، مدیریت کنند که چهارشنبه پایان سال به تلخی تبدیل نشود و واقعه ناگواری را در این خصوص نداشته باشیم.

امیری گفت: متأسفانه نمونه‌های فراوانی از مشکلات نقص عضو و جان باختن برخی از عزیزان مان را به دلیل هیجانات و رفتارهای پرخطر و کنترل نشده در چهارشنبه پایان سال را داشته‌ایم و توصیه‌ها به خانواده‌ها بر مدیریت هیجانات نوجوانان و همراهی در شادی منطقی، معقول و حساب شده با نوجوانان است.

فرمانده انتظامی استان در خاتمه با اشاره به تمهیدات ترافیکی پلیس در برخی از نقاط شهر در شب چهارشنبه پایان سال گفت: تمهیدات ویژه ترافیکی توسط پلیس راهور در برخی از نقاط پرتردد شهرستان همدان به ویژه بلوار ارم از عصر روز سه شنبه اجرا خواهد شد.