گرگان- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: همزمان با سراسر کشور پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک، چهارشنبه سوری ایمن در کنار خانواده» از ۱۲ اسفند در گرگان آغاز شده است.

موسی الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: تلاش داریم مردم اوقات و لحظات شاد و بدون هیچ رنجی و دردی مراسم آئینی چهارشنبه آخر سال را پشت سر بگذارند.

وی افزود: با توجه به اینکه در مراسم چهارشنبه آخر سال بیشترین حوادث برای کودکان اتفاق می‌افتد می‌طلبد خانواده‌ها مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: بیشترین گروه سنی که دچار آسیب می‌شوند بین ۸ تا ۲۳ سال است.

وی در خصوص اینکه برای این مراسم کهن مکان‌های در سطح شهر گرگان نتوانستیم در نظر بگیریم، افزود: با توجه به صنعتی و غیر ایمن بودن مواد محترقه در نظر گرفتن مکانی برای جشن چهارشنبه آخر سال مقدور نشد.

صفری با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک چهارشنبه سوری ایمن در کنار خانواده» از ۱۲ اسفند در گرگان آغاز شده است، افزود: هدف از اجرا این پویش پر رنگ کردن نقش خانواده‌ها در چهارشنبه سوری است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: در چهارشنبه سوری سال گذشته تقریباً ۳۸ مورد تماس در خصوص آتش سوزی ثبت سامانه شد.