اصفهان-معاون نهاد رهبری دانشگاه‌های استان اصفهان گفت: برای ایجاد خلاقیت ظرفیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها فعال شده است و هرجا به دانشجو اعتماد و فضا داده شده، خوش درخشیدند.

حجت الاسلام علی کلباسی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ماه بندگی خدا بهترین فرصت برای تبدیل به گفتمان کردن فضای جامعه است.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌های استان کانون‌های قرآن و عترت برپا شده که آثار و فعالیت‌های قرآنی و صنایع دستی و هنری دانشجویان به نمایش گذاشته شود.

معاون نهاد رهبری دانشگاه‌های استان اصفهان با اشاره به طرح ملی حفظ قرآن کریم گفت: این طرح برای دانشجویان، خانواده‌ها، پرسنل دانشگاه و اساتید در نظر گرفته شده است و می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۸۸۶ و دریافت لینک ثبت نام کنند.

وی افزود: یکی از مزیت‌های این طرح این است که ساعت و روز کلاس را می‌توانند خود تعیین کنند و در این صورت روند حفظ قرآن آنها متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام کلباسی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این طرح در استان شده، گفت: دانشگاه‌های استان اصفهان در این طرح رتبه دوم را دارند و امسال اولین بار است که کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در نمایشگاه قرآن و عترت حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد خلاقیت ظرفیت‌های قرآن و عترت فعال شده است، تصریح کرد: هرجا به دانشجو اعتماد و فضا داده شده، خوش درخشیدند و غرفه کانون قرآن و عترت دانشجویان رفت و آمد بسیاری دارد.

معاون نهاد رهبری دانشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: هرکدام از دانشگاه‌ها به شیوه و مدل خاصی برنامه اجرا کردند.

وی ادامه داد: جای خالی کرسی‌های تلاوت در سطح کشور احساس می‌شود و باید گفتمان‌سازی را در فضای دانشگاه گسترش داد و هم‌افزایی بین حافظان و فعالان قرآنی بیشتر شود.