شیراز - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت:محدودیت‌های ترافیکی در مقاصد گردشگری زیارتی شیراز با هدف تسهیل تردد مسافران نوروزی از ۲۸ اسفند جاری آغاز می‌شود و تا۱۵ فروردین ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شه‌دوست شیرازی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: همانند هرسال و در آستانه ورود به سال جدید توسط پلیس راهور و شهرداری تمهیدات ترافیکی اندیشیده می‌شود و در همین راستا کلیه محورها و مسیرها و محدوده اماکن گردشگری با همراهی پلیس راهور مشمول محدودیت‌های ترافیک شده و مسیرهای دسترسی محدود شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: همانند سال گذشته به سبب در دسترس نبودن پارکینگ عمومی در خیابان ارم، پارکینگ محوطه دانشگاه شیراز با جانمایی هزار و ۲۰۰ خودرو در خدمت مسافران نوروزی خواهد بود و در اطراف مجموعه‌های تاریخی مثل حافظیه نیز از ظرفیت اماکن مختلفی همانند اداره غله و دانشگاه ادبیات استفاده خواهد شد تا مسافران کمتر به مشکل بربخورند.

شهدوست همچنین گفت: با مصوبه شورای ترافیک استان فارس و شورای هماهنگی سفرهای نوروزی فارس حیاط مدارس مجاور اماکن و مناطق گردشگری و زیارتی شیراز نیز جهت پارک خودروها در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی رفع مشکل پارکینگ مناطق شهری تاریخی و قدیمی که در گذشته شکل گرفته‌اند نیز گفت: از محوطه مدارس فضاهایی چون بافت تاریخی که امکان احداث پارکینگ ندارند نیز استفاده خواهد شد.

شهدوست همچنین گفت: متروی شیراز از ابتدای فروردین جهت خدمت رسانی به زائرین و گردشگران باز است و اتوبوس‌های گردشگری، مترو و حمل و نقل عمومی شیراز نیز در خدمت تردد شهروندان خواهد بود و ۶ پارکینگ جدید ویژه ایام نوروز و همچنین ۲۵۰ دستگاه تاکسی با مبدا و مقصد مشخص نیز آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی است.

وی در پایان با بیان اینکه این محدودیت‌های ترافیکی از بیست و هشتم اسفند جاری آغاز می‌شود و تا پایان پانزدهم فروردین ادامه دارد خطاب به مسافرانی که قصد حضور در بارگاه سعدی دارند نیز گفت: در ایام نوروز بلوار منتهی به آرامگاه سعدی یک‌طرفه می‌شود تا مسافرین نوروزی از سمتی وارد و از سمت دیگری خارج شوند و ضلع جنوب محور حافظیه نیز برای این ایام مسدود می‌شود.