اراک- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از ثبت بیش از ۳ میلیون و ۹۷۷ هزار تردد در راه‌های استان مرکزی از آغاز طرح نوروزی خبر داد.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح نوروزی سال جاری از ۲۴ اسفندماه در سراسر کشور و به تبع استان کلید خورد و در این بازه زمانی تردد ۳ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۶۸۷ خودرو توسط ۷۰ دستگاه ترددشمار آنلاین در محورهای ارتباطی این استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تردد ناوگان اتوبوسی در محورهای استان طی این مدت افزود: طی این مدت تردد ۲۲ هزار و ۴۴۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی و ۶۹۳ هزار و ۷۲۷ تردد ناوگان سنگین ثبت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تاکنون ۷۶۳ هزار و ۸۷۸ دستگاه انواع خودرو وارد استان و ۸۷۵ هزار و ۳۹۴ دستگاه انواع وسایل نقلیه نیز از استان خارج شده‌اند.

جهانی سه محور پر تردد استان را به ترتیب محورهای آزادراه ساوه به تهران (سرزمین ایرانیان) و بزرگراه اراک به سلفچگان و آزادراه شازند به اراک عنوان کرد و افزود: تعداد خودروهای ورودی به مرکز استان (اراک) ۳۳۹ هزار و ۶۸۴ دستگاه و تعداد خروجی‌ها نیز ۳۹۰ هزار و ۶۷۸ دستگاه بوده است.

وی میانگین سرعت خودروهای عبوری در محورهای استان را ۸۴ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد.