کرج- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در بوستان امید در ورودی شهر کرج به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم خاکی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در بوستان امید در ورودی شهر کرج به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این نمایشگاه با ۲۵ غرفه صنایع دستی و ۶ غرفه سوغات و مشتقات عید نوروز برپا شد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی البرز، شهرداری کرج و خانه کارآفرینان صنایع دستی برگزار شده است، ادامه داد: این نمایشگاه تا ۱۵ فروردین ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و پذیرای گردشگران و مسافران ورودی به استان البرز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز عنوان کرد: محصولات رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از جمله گلیم بافی، چرم، معرق، حکاکی چرم، سوخت‌نگاری روی چوب، سفال و سرامیک زیور آلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و … در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

خاکی با اشاره به عرضه محصولات مرتبط با عید نوروز از جمله گل، شمع، شیرینی، سوغاتی همچون گز و سوهان در این نمایشگاه بیان کرد: برپایی غرفه‌های صنایع دستی و سوغات در کنار پایگاه‌های نوروزی برای ارائه خدمات متنوع به مسافران نوروزی می‌تواند به ایجاد جو شاد در کنار پایگاه‌های نوروزی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی کمک کند.