سنندج_مسوولان استان کردستان از سرای سالمندان سنندج به رسم ادب و احترام به بزرگترها و به مناسبت سال جدید بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آداب و رسوم کردها در ایام نوروز بی‌شمارند، آغازین حرکت کردها برای نوروز برگزاری جشن نوروز در مناطق مختلف و روستاهاست که از چند روز قبل از سال نو در گوشه و کنار این مرز و بوم به چشم می‌خورد.

اما از دید و بازدید و تکریم بزرگترها تا برپایی سفره‌های هفت سین و میزبانی گردشگران نیز به عنوان دیگر رسوم مردم کردستان در جای جای این استان به چشم می‌خورد.

مسؤولان استان کردستان صبح پنج‌شنبه به رسم ادب و احترام به سرای سالمندان رفتند و با ساکنان این سرا دیدار کردند.

حضور استاندار کردستان، فرماندار سنندج، مدیرکل بهزیستی کردستان و جمعی دیگر از مسؤولان روزنه‌های امید و شادی را برای پدران و مادران سرای سالمندان به ارمغان آورد.

دیدار از پدر و مادرانی که اکنون هر کدام به هر دلیلی مجبور به زندگی در سالمندان هستند و با کوله‌باری از تجربه و خاطرات تلخ و شیرین بی‌شماری از زندگی ادامه حیاتشان را در کنار هم و بدون حضور فرزندان سپری می‌کنند، هم برای آنها مایه دلگرمی است و هم برای جوانانی که دیدار با سالمندان را با دریافت دعای خیر آنها و یا لبخندهای زیبا نظاره‌گر می‌شوند.

احترام به والدین در دین مبین اسلام و در کلام الهی همواره مورد تاکید بوده و باید برای اطاعت از این دستور الهی هرکسی با هر شرایطی که می‌تواند به ویژه فرزندان آنها زمینه‌ساز دلگرمی پدران و مادران چشم انتظار سرای سالمندان باشد.

و نوروز امسال که مقارن با بهار قرآن است فرصت ارزشمندی برای تحقق این مهم است که باید مورد توجه همه قرار گیرد.