تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۶

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: غدیر متعلق به جهان اسلام است و می تواند عامل وحدت جهان اسلام باشد .

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، آیت الله محسنی گرکانی امروز در نسشت ستاد هماهنگی عید غدیر خم در جمع اعضای این ستاد در اراک افزود: غدیر متعلق به ‌جهان اسلام است و لازم است هر چه با شکوه تربرگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در این روز بزرگ امامت به بشریت از سوی خدا هدیه داده شد تا زمین بدون حجت و راهنما نماند اضافه کرد: اعیاد اسلامی مانند عزاهای اسلامی باید هر چه باشکوهتر در جامعه برگزار شود تا نگاه یک طرفه به این مراسم حذف شود.

آیت الله محسنی گرکانی ‌گفت: ملت ایران از ابتدا نسبت به ائمه و اسلام عزیر محبت وافر داشته و خود در برگزاری مراسم ها و اعیاد اسلامی پیش گام می شوند که این روند باید توسعه یابد.

در ادامه این نشست حجت ‌الاسلام احمد رضائیان دبیر اجرایی بنیادبین‌المللی غدیر استان مرکزی نیز اعزام مبلغ، هماهنگی با امامان جماعت در زمینه تبیین فلسفه غدیر، برپایی جشن ها، آذین بندی و بازدید از سادات را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی پاسداشت غدیر خم را پاسداشت اسلام و ائمه خواند و گفت: از هر اکنون برای برگزاری مراسم های مناسب در این هفته و روز غدیر خم در استان در حال انجام است و طبق سالهای گذشته با مشارکت وشور مردمی این برنامه ها در مناطق مختلف استان برپا می شود.