ارومیه - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از امدادرسانی به ۶۶ حادثه ترافیکی نوروزی در استان تا پایان دومین روز از فررودین ماه سال جاری خبر داد.

فرزین رضازاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی اورژانس تا امروز دوم فروردین ماه سال جاری به ۶۶ حادثه ترافیکی نوروزی در استان امدادرسانی شده است، افزود: از این تعداد ۴۸ حادثه درون شهری و ۲۰ مورد برون شهری بوده است.

وی ادامه داد: در اثر این حوادث ۶۱ نفر مصدوم و به مراکز درمانی اعزام شدند و دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رضازاده با اشاره به آماده باش نوروزی ۱۱۰ پایگاه اورژانس شهری، جاده‌ای، اتوبوس آمبولانس و اورژانس هوایی در استان، اضافه کرد: از این تعداد ۶۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و دو اتوبوس اورژانس در محورهای ارتباطی استان مستقر هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به حضور هزار نیروی اورژانس استان در ۱۱۰ پایگاه گفت: روزانه ۱۲۰ نفر از نیروهای اورژانس در پایگاه‌های نوروزی استان مستقر بوده به مسافران، گردشگران و میهمانان نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

وی ضمن اعلام آماده‌باش تمام اکیپ‌ها و پایگاه‌های اورژانس در استان افزود: کادر اورژانس و خودروهای آمبولانس برای خدمات رسانی در ایام نوروز در حالت آماده باش کامل هستند البته امیدواریم حادثه ناگواری پیش نیاید.