سنندج_بازرس کل کردستان از شناسایی ۱۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در حاشیه شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی صبح شنبه با حضور سرزده در محلات و مناطق مختلف روستاهای حاشیه شهر سنندج، وضعیت تغییر کاربری‌های غیر مجاز را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: پدیده زمین خواری، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز به معضلی جدی برای کشاورزی استان تبدیل شده است.

وی افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی علاوه بر خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های طبیعی باعث مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید جدی امنیت غذایی می‌شود.

هواسی یادآور شد: همچنین در ابعاد اجتماعی نیز منجر به نابرابری درآمد روستاییان، گسترش تبعیض و بی عدالتی و کاهش اشتغال مولد و پایدار خواهد شد.

بازرس کل کردستان اعلام کرد: در جریان این بازدید که یگان حفاظت مدیریت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، تعداد ۱۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع شناسایی شد.

در این بازدیدها همچنین ضمن کنترل سامانه CMS توسط بازرسان طی صورتجلسه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج ملزم به اقدام قانونی و برخورد قاطع با دست اندازان به منافع عمومی شد.

اجرای دقیق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به منظور حفظ ظرفیت تولید و افزایش بهره وری کشاورزی یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی در اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی است.