قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: شب قدر، شب بزرگی است و باید تصمیم بزرگی گرفت و با توبه واقعی به سمت پروردگار بازگردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران گفت: تمام تلاش شیطان این است که این تجمع‌ها حول محور الهی نباشد و در این راستا قسم خورده که انسان‌ها را از خدا دور کند.

آیت الله میرباقری عنوان کرد: برپایی این تجمع‌ها نشان می‌دهد که شیطان به هدف خود نرسیده و با وجود اینکه ممکن است ما خطاها و لغزش‌های داشته ایم اما ارتباط خود را با خداوند و اهل بیت علیهم السلام قطع نکرده ایم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: شب قدر، شب ویژه ای است و در قرآن آیات فراوانی در خصوص امام علی علیه السلام داریم و خانه آن حضرت در حقیقت خانه نور و هدایت الهی است که دست شیطان به آن نمی‌رسد و اگر انسان بتواند خود را به خانه‌های ائمه اطهار علیهم السلام برساند شیطان در آنان نفوذ ندارد.

وی اضافه کرد: امامان معصوم واسطه فیض الهی هستند و خداوند از طریق انبیا و اوصیا و امامان معصوم مسیر هدایت را به سمت انسان گشوده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر کسی محتاج علم علی بن ابی طالب علیه السلام شد و درب خانه آن حضرت برود و جایی دیگری نرود محال است که به او چیزی ندهند.

آیت الله میرباقری افزود: معنی باب الله این است که تمام معارف الهی در نزد خانه اهل بیت علیهم السلام است که باید از این باب با تواضع و خشوع وارد شویم.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انسان باید پاک شود تا وارد وادی توحیدی شود و انسان آلوده امکان رسیدن به این جایگاه را ندارد و رفتن بهشت نیز چنین شرطی را دارد و صفات رذیله انسان‌ها باید پاک شود که در این صورت امکان ورود به بهشت را دارند.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه همه مکان‌ها، جای تطهیر نیست افزود: جایی که انسان باید پاک شود، درب خانه اهل بیت علیهم السلام و امیرالمومنین علیه السلام است.

وی گفت: خداوند از ما خواسته است که درب خانه علی بن ابی طالب علیه السلام زانو بزنیم و در این بیت پاک و تطهیر شویم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: تمام کتاب الهی در وجود علی بن ابی طالب علیه السلام است و اگر می‌خواهیم به سمت خدا راه پیدا کنیم باید در خانه امام علی علیه السلام برویم و زانو بزنیم و شب قدر، شب رسیدن به امام و قرآن است که در این صورت اعمال انسان از هزار ماه برتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در شب قدر انسان باید دامن خود را جمع کند و به دامن الهی بازگردد افزود: در ماه مبارک رمضان، شیطان در غل و زنجیر است و به همین دلیل انسان احساس سبک بالی دارد که در دیگر ماه‌های سال این امر امکان پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انسان اگر بتواند این حال خود را در دیگر روزهای سال حفظ کند، این امر موجب خواهد شد تا وارد عالم ملکوت شود.

وی گفت: حضرت علی علیه السلام در وصیتنامه خود آورده اند که با ظالمان خشمگین و با مظلومان مهربان باشید و امروز شاهدیم که ظلم عظیمی در غزه در حال جریان است اما سران کشورهای اسلامی سکوت کرده اند و حرف به زبان نمی‌آوردند.

وی بیان کرد: شب قدر، شب توبه است و این بدان معنا است که انسان باید مسیر خود را به سمت خداوند تغییر دهد و به دامن رحمت الهی بشتابد.

آیت الله میرباقری افزود: منادی الهی هر شب ماه مبارک رمضان و شعبان صدا می‌زند تا انسان به سمت خدا بازگردد و شب قدر شب بزرگی است و باید تصمیم بزرگی گرفت و اعمالمان را مطابق خواسته‌های الهی تطبیق دهیم.

وی اضافه کرد: اصحاب سیدالشهدا علیه السلام در کربلا ضرر نکردند و شب قدر نیز باید دعا کنیم جز اصحاب امام زمان عج الله باشیم که در این صورت هیچ گاه ضرر نخواهیم کرد.