تایباد- امام جمعه تایباد گفت: جوانان مسلمان تایباد همچنان پای کار هستند و اجازه نمی‌دهند حرمت شعائر اسلام شکسته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام‌نبی توکلی ظهر جمعه در خطبه‌های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان با سرعت در حال رفتن است، با رفتن این ماه مبارک نور، رحمت و برکت نیز می‌رود اما لازم است شکرگزار باشیم که خداوند توفیق داد بتوانیم حرمت این ماه مبارک را رعایت کنیم.

امام جمعه تایباد افزود: مردم مسلمان تایباد به ویژه جوانان عزیز من در شهرستان احترام این ماه مبارک را گرفتند و تا آنجایی که از دست آنها بر می‌آمد، عبادات این ماه را انجام دادند، آن هم در زمانی که دام‌های زیادی برای دوری جوانان ما از اسلام، قرآن و مسجد پهن شده است.

وی گفت: علیرغم تمام تلاش دشمنان قرآن و رسول خدا (ص) جوانان مسلمان تایباد همچنان پای کار هستند و اجازه نمی‌دهند حرمت شعائر اسلام را کسی بشکند، در حالی که شبکه‌های بسیاری در فضای مجازی و ماهواره‌ها در حال اسلام زدایی هستند و می‌خواهند جوان از اسلام دور باشد.

مولانا توکلی با اشاره به مرگ سلوان مومیکا گفت: آن بی دینی که قرآن را علنی می‌سوزاند، قرآن او را از بین برد و به درک واصل شد، این هشداری است برای بقیه که کسی که با قرآن ما و دین ما بجنگند، از بین می‌رود و دین ما پابرجا است، آنها اراده دارند دین الهی را از بین ببرند و نور دین را خاموش کنند با دهان‌های خود، اما خداوند نور خود را کامل می‌کند، حتی اگر کافران نخواهند.

امام جمعه تایباد ادامه داد: ابوجهل ها، شارلی ابروها و مومیکاها و دیگر حیوان صفت‌هایی که قرآن را هتک حرمت می‌کنند، همه به درک واصل می‌شوند و قرآن پابرجا خواهد بود. رسول گرامی اسلام (ص) در روزی پا بر هر پله منبر گذاشتند و آمین گفتند، صحابی علت را پرسید، فرمودند جبرئیل نازل شد و به آن جوانی که ماه رمضان را درک کند ولی مغفرت نشود، نفرین کرد و من آمین کردم.

وی حضور کم نظیر جوانان دختر و پسر تایباد را در مراسم‌های افطار و تراویح مساجد تقدیر کرد و گفت: در چنین شرایطی اگر جوانی روزه می‌گیرد، کار بزرگی می‌کند، در وسط میدان مین، جوانی که خود را حفاظت می‌کند، شایسته تقدیر است.