داراب - مدیر خانه قرآن جواد الائمه داراب گفت: من هم همانند خیلی از افراد مانوس با قرآن، از زمانی که با قرآن آشنا شدم و این کتاب آسمانی را وارد زندگی خود کردم به آرامش خاصی رسیدم.

زهرا عابدی از فعالان قرآنی شهرستان داراب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ابتدا در معرفی خود گفت: بنده طلبه و فارغ‌التحصیل حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) و فعال قرآنی داراب هستم و علاوه بر این مدیر خانه قرآن جواد الائمه و مربی طرح سراسری امین مدارس این شهرستان هستم.

وی در باب فعالیت‌های قرآنی خود برای دوستداران قرآن گفت: فعالیت‌های قرآنی خود را از سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی آغاز کرده و اکنون نیز زیر نظر خانه قرآن، کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، تفسیر و حفظ را برای مردم به خصوص نوجوانان برگزار می‌کنم و علاوه بر آن در خدمت علاقه‌مندان به فراگیری مبانی آموزش خانواده و احکام هستم.

سخنرانی در باب طرح «زندگی با آیه‌ها» نقطه عطفی در زندگی‌ام بود

عابدی خاطرنشان کرد: رمضان امسال برای بنده به سبب آشنایی با طرح قرآنی مسطورا یا زندگی با آیه‌ها پربارتر از همیشه بود و سخنرانی در باب اجرای طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌ها همراه با بیان احکام و آموزش خانواده در محله شهدا خیابان سهیل که به همت بسیج طلاب پایگاه صدیقه الکبری شهرستان داراب برگزار شد از جمله نقطه عطف فعالیت‌های قرآنی بنده در این ایام بود و سبب شد بیشتر به تأثیر آیات معجزه‌گر قرآن در زندگی‌ام پی ببرم.

این فعال قرآنی در خصوص تأثیرات قرآن و انس با کتاب خدا بر زندگی فردی و اجتماعی خود نیز گفت: آیه «الا بذکرالله تطمئن القلوب» همه چیز را بیان کرده و با یاد و ذکر خدا دل‌ها آرام می‌شود و من هم از زمانی که با قرآن آشنا شدم و این کتاب آسمانی را وارد زندگی خود کردم به آرامش خاصی رسیدم.

عابدی در خصوص راهکارهای خود برای توسعه فعالیت‌های قرآنی نیز گفت: ابتدا باید با متدهای جدید روخوانی و روانخوانی قرآن را برای جامعه راحت کرد و بعد از آن قرآن را با صوت زیبا و دلنشین یاد گرفت و سپس به معنا و تفسیر قرآن توجه نمود تا زمینه انس همیشگی با آن بیشتر فراهم شود.

وی نیاز به مکانی برای فعالیت‌های قرآنی را اصلی‌ترین نیاز جامعه قرآنی دانست و افزود: اگر از دایر کردن فضاهای معرفتی و قرآنی جهت آموزش مفاهیم و مبانی قرآنی حمایت شود به سبب فطرت خداجوی و قرآنی مردم به خصوص کودکان، تأثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.

عابدی در خصوص برنامه تلویزیونی محفل نیز گفت: توفیق حضور در این برنامه را هنوز پیدا نکرده‌ام اما برنامه خوبی هست که با ظرافت توانسته مخاطب جذب کند و باعث تشویق فعالان قرآنی و کسانی شود که دوست دارند با قرآن زندگی کنند اما اگر برنامه محفل، شب که همه اهل خانواده دورهم هستند پخش شود بهتر است.