نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) کلیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را تصویب کردند.

سید کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در توضیح این طرح، گفت: اسلحه و مهمات از جمله ابزار ارتکاب جرم در اعتراضات و اجتماعات بوده که باعث حوادث امنیتی، سیاسی و اجتماعی می‌شود و به دلیل ضعف موجود در قانون فعلی مجریان و مأموران نمی‌توانند به درستی با دارندگان اسلحه و مهمات قاچاق برخورد کنند.

وی ادامه داد: مجریان قانون همچنین نمی‌توانند با فروشندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز در فضای حقیقی و مجازی به درستی برخورد کنند و این باعث می‌شود با نتایجی در جامعه مواجه شویم که به زیان مردم و ملت است.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس بیان کرد: در قانون فعلی در زمینه مجازات حمل‌کنندگان سلاح ضمانت اجرایی قوی وجود ندارد و این باعث شده تا در زمان کوتاهی قاچاقچیان اسلحه و مهمات نسبت به توزیع حجم زیادی از اسلحه و مهمات در سراسر کشور با استفاده از وسیله نقلیه شخصی اقدام کنند. وسیله نقلیه‌ای که با استفاده از آن سلاح و مهمات غیرمجاز حمل شده است، در قانون فعلی توقیف نمی‌شود در حالی که در مواد مخدر این اتفاق صورت می‌گیرد.